{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 28 januari 2021

Mittens breien (4)

Mittens breien (4)

Vorige week kon je zien dat ik al eentje klaar had van m'n mittens. En nummer 2 stond al snel op de pennen:


Het ging heel lekker vlot met nummer 2. De Letse vlechten gingen prima, als je dat een keer door hebt, weet je het vast voor altijd.


De plek voor de duim gaf ik deze keer aan met een witte katoenen draad:


Over deze techniek volgt nog een blog. En het eindresultaat laat ik ook nog zien natuurlijk. Dat kan niet lang meer duren 🙂


Vandaag ook wat foto's van Maria's versie. Zij breit met Yasmina van Markoma, een vrij dun acrylgaren. Zoals je ziet heeft ze dezelfde kleuren gekozen en vallen die heel anders uit.


Maria is allergisch voor wol, vandaar haar keuze voor dit garen.
Bij haar is dit een tussendoor-projectje waaraan ze af en toe een paar toeren breit. En ook voor haar was het de eerste keer dat ze Letse vlechten gebreid heeft. 


Mooi fris en haar breiwerk ziet er zeer regelmatig uit. Ik hoop dat bij mij een badje met Eucalan wonderen gaat verrichten! 


Dit is een compleet pakketje met patroon dat ik kocht bij Bregina.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Ik ben fan! Je blijft er naar kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt de smaak te pakken, maar ze zijn dan ook prachtig, mooi dat heldere blauw waar Maria mee bezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Ik vraag me af of ze voor kleine of grote handen zijn. Anders moet ik ze denk ik aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 64 steken is best veel. Ik heb vrij strak gebreid en naalden dikte 2 gebruikt en ze zitten goed, ik heb vrij kleine handen. En genoeg garen over! Dus met dikkere naalden en/of losser breien zullen ze groter uitvallen. Als je ze plat neerlegt, kun je opmeten hoe groot het wordt en alvast kijken of dat overeenkomt met de omtrek van je hand.

      Verwijderen
    2. Mijn eerste letse vlecht is een feit! Leuk om te doen. En inderdaad,wat je al zei, als je het eenmaal doorhebt vergeet je het vast nooit meer.
      Ik ga ze denk ik wel iets verlengen bij de pols

      Verwijderen
  4. Zo mooi.....
    Ik bedenk nu opeens hoe je de duim mogelijk hebt gedaan: het witte draadje eerst op de juiste plek gebreid met losse uiteinden, daarna trek je de draad er voorzichtig uit en heb je losse steken waar je weer verder mee kunt breien. Klopt het?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, de tweede gaat een stuk sneller hé 😉

    BeantwoordenVerwijderen