{ 'anonymize_ip': true }

maandag 25 januari 2021

d'Histoire Naturelle (2)

 d'Histoire Naturelle (2)


Vorige week liet ik zien dat ik toch "gevallen" was voor de Scheepjes CAL van 2020. Vandaag laat ik het begin van m'n deken zien:


In deze collage heb ik na elke kleurwissel een foto gemaakt. Meestal is dat na 1 toer, af en toe na 2 toeren. Ik heb hier 12 toeren gedaan. De laatste foto zie je hier nog eens:


Christina Hadderingh van A spoonful of yarn heeft een hele andere stijl dan Tatsiana van Lillabjorn. Bij de Rozeta heb ik echt niet na alle toeren draden afgehecht, dat was niet nodig. Bij dat dichte haakwerk kon je de draden ook nog eens direct heel goed meehaken.

Bij dit project hecht ik tot nog toe steeds direct af. De achterkant is dan ook heel netjes:


In het boek vorder ik ook, elke avond lees ik weer een paar hoofdstukken, lees ik meer over Marie Laure en Werner, ik geniet verder van dit lees- en haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Tot nog toe lukt het haken mij prima met alleen het patroon. Fijn om te weten dat ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben nog bezig met deel 1, dat vind je hier.

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Het wordt mooi, Akkelien. Bijzonder om meteen het bijbehorende boek te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een project voor jou, Akkelien... Ik lees tussen de regels door hoe je er van geniet... !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt weer wat moois !! dit patroon succes ik volg je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi project is dit Akkelien, en leuk om de opbouw
    per toer hier te zien. Beide kanten zien er inderdaad
    fantastisch mooi uit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt er weer wat moois van Akkelien. Het lijkt mij een moeilijk patroon, maar dat is voor jou natuurlijk een fluitje van een cent! Leuk om het zo stap voor stap mee te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Akkelien! Fijn hé dat de achterkant mooi blijft door de draadjes gelijk af te hechten. En straks natuurlijk reuze fijn dat die klus al gedaan is.😉

    BeantwoordenVerwijderen