{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 januari 2021

Dinsdag - poppendag Lente (4)

Dinsdag - poppendag Lente (4)


Vandaag het vervolg van Lente, gebreid en bedacht door Maria, geïnspireerd op de poppen van Arne & Carlos.

Lente krijgt vandaag haar hoofd én haar gezicht: 


Oren staat niet in de boeken van Arne & Carlos, dat zijn toevoegingen van andere breisters. Ik zal Maria nog eens vragen of ze de bron nog weet.


Zelf kies ik bij mijn laatste poppen voor het mazen van de ogen, Maria doet het nog steeds via de ingewikkelde methode. Openingen in het hoofd en dan losse ogen breien:


Dat is echt een priegelwerkje op 4 naalden, maar ze zijn prachtig gelukt:


De pupil is een toevoeging van Maria en dat maakt de ogen wel extra sprekend:


Zo, Lente heeft een hoofd:


Er is ruimte voor wat details zoals je ziet:


Ze wordt door Maria voorzien van een echte Lente-make-up:


Hier wordt de haarlijn vast aangegeven:


Dat haar is voor volgende week.


Ik ga kijken of er ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.


Fijne dag 🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi van Maria, een echte poppenbreister.
    Fijn dat je het mag laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt zien dat ze familie is van de Arne en Carlos poppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze wordt PRACHTIG, heel leuk ook met oren erbij, en
    de ogen techniek vind ik wel heel mooi geworden.
    Echt een bijzonder mooie pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lente wordt vast een vrolijk en lief meisje, de naam alleen al! En ze kreeg hele mooie ogen, dit wordt een bijzonder iemand denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen