{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 7 januari 2021

Eerste nieuwe project in het nieuwe jaar

Eerste nieuwe project in het nieuwe jaar


Op 1 januari kreeg ik een mailtje van Maria, dat ze al wat nieuws had geleerd in dit nieuwe jaar!
Naar aanleiding van mijn blog over dit cadeautje voor mezelf had zij ook het patroon aangeschaft en zij is er op de eerste dag van het jaar mee begonnen.

Het inspireerde mij zodanig dat ik het pakketje ook tevoorschijn haalde en breinaalden erbij zocht. Nu wil het geval dat de geadviseerde naalddikte 2¼ is en die heb ik niet. Ik dacht: ik doe het op naalddikte 2½, maar dat werd veel te wijd. Dus begon ik op die eerste januari al voor de tweede keer met dat breiwerkje op naalden die een halve maat kleiner waren.


De volgende foto maakte ik voor Instagram en toen zag ik dat dit naalddikte 2½ is en dat ik dus nog steeds op te dikke naalden aan het breien was... Die eerste poging was achteraf op dikte nummer 3, geen wonder dat het veel te groot werd.


Ik bleek nog oude naalden te hebben, 4 stuks van dikte 2 en daarop begon ik dus voor de derde keer. 3 maal is scheepsrecht toch?


Ik had de eerste toeren zelfs laten staan, want Maria gaf de tip dat het handig is de opzet op een dikkere naald te doen, voor het "muizentandje".


Daarvoor brei je een toer met gaatjes en later brei je dan de lusjes van de opzettoer samen met de steken van in dit geval toer 12. Dan ontstaat zo'n leuk randje:


Zo, het begin is er. Dit heb ik ooit wel eens eerder gedaan.


Nu komt de grotere uitdaging, maar daarover een andere keer meer.

Dit is een pakketje met patroon dat ik kocht bij Bregina.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi nieuw begin en nog gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat je lukken, je bent niet voor niets een breimeisje, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zouden ze hier in Nederland breinaalden in 'kwarten' verkopen? Ik zie ze regelmatig gebruikt worden als ik buitenlandse breivideo's bekijk, maar ik heb ze zelf niet. Ergens lijkt het me wat overdreven; ik vind het verschil tussen bijvoorbeeld 2,5 en 3,0 al bijna niet te zien....
    Jij had in ieder geval de pech dat je 3 keer opnieuw moest starten! Nou ja, bijna dan, want het muizentandje kwam toch goed uit op de iets grotere naald. Wat een leuk effect geeft zo'n muizentandje he.
    Nu verder met de volgende uitdaging, ik meen op de foto een Letse vlecht te zien? Maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd hoor, ik zal geduldig wachten op het vervolg ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die naalden bestaan, in ieder geval van Knitpro. Maar ik vind het ook wel een heel klein verschil, dus ik ben ook een beetje eigenwijs :-)

      Verwijderen
  4. Een breimeisje weet altijd een RACHTIG resultaat tot stand te brengen, en dit gaat ook weer heel erg mooi worden, leuk eerste project van 2021.
    SUCCES met de vorderingen........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond dit zo mooi dat ik het pakket voor mezelf heb besteld.(heb ik wel verdiend na een week thuisonderwijs met 4 kinderen...haha)
    Bedankt voor je tips, hier heb ik echt wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat leuk! En ik snap het helemaal, ik viel ook als een blok voor die kleuren. Terwijl er oranje in zit, waar ik eigenlijk niet van houd ;-) Ik ga volgende week mijn vorderingen delen.

      Verwijderen
  6. Ik was zo nieuwsgierig naar wat het ging worden dat ik het heb opgezocht bij Bregina. Mooi, maar tjonge tjonge wat een werk. Ik hoop dat je nu met de vierde poging goed onderweg bent en wens je veel plezier met dit mooie project. Hou ons op de hoogte he? Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen