{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 21 januari 2021

Mittens breien (3)

 Mittens breien (3)


Wat een leuk projectje, het breien van de mittens! Het lukt me zelfs nog behoorlijk goed tijdens het tv-kijken. 
Na ieder naaldje probeer ik de steken nog even wat op te rekken.


De naad wordt niet erg mooi, met al die kleurovergangen, dat is een beetje jammer. Ik heb besloten dat ik die naad dan midden in de handpalm doe en verleg het patroon dus een naaldje als het ware.


Op de volgende foto kun je zien dat hier de duimopening rechts van de "naad" ligt, dat is aan het einde van m'n toer. Dat ga ik bij de tweede aan de andere kant doen, dus aan het begin van m'n toer.


Op de volgende foto hoef ik alleen nog even af te hechten:


Voor de duim heb ik mijn fijne dunnen KnitPro Zing naaldjes in de steken geregen onder en boven het rode "restdraadje":


Bij mijn tweede mitten zal ik de volgende stappen ook vast leggen op foto, dat ben ik nu vergeten. 
Nu mijn duim door de opening kan, blijkt de mitten prima te passen:


Nog even de duim breien en dan is deze klaar.


Nou ja, de draadjes moet ik nog even afhechten 😉


En dan nummer 2 nog. Volgende keer laat ik ook wat zien van de versie van Maria.

Dit is een compleet pakketje met patroon dat ik kocht bij Bregina.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de naad zo zichtbaar is. Het kan ook te maken hebben met het begin/einde van de naald. Wat je zou kunnen doen een volgende keer, is een steekmarkeerder zetten aan het einde van de toer en dan op datzelfde naaldje alvast een paar steken te breien van de volgende toer. Door een beetje te variëren met die steken, valt de overgang soms minder op.
    Maar voor nu heb je een handige oplossing bedacht!
    Fijn dat ie goed past...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft er vooral mee te maken dat er zoveel kleurwisselingen zijn, vaak na 1 of 2 toeren, In het rood/grijze deel zie je dat de naar op zich veel mooier is, maar dat het patroon dan niet helemaal lekker doorloopt. Dat is altijd lastig met zulke patronen. Er zijn wel trucs voor, volgens mij, maar daar ben ik niet heel bekend mee. Op de voorkant loopt het patroon van de bloem wel mooi, vind ik. Dat deel zit ook op 2 naalden.

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat de naad je zorgen baart... Ik dacht voor een volgende keer aan dezelfde oplossing als Elizabeth.
    Misschien dat de naad straks minder opvalt als je de draadjes hebt afgehecht.
    Je mitten ziet er heerlijk vrolijk uit. Grappig zoals je pink er nog net tussenuit piept.
    Begrijp ik het goed dat je de opening voor de duim er later in hebt geknipt? (net zoals een afterthought heel in sokken?).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb niet geknipt, hoor! Ik ga hier zeker nog een blog aan wijden. Het leek me vooraf heel erg spannend, maar het viel eigenlijk wel mee :-)

      Verwijderen
  3. Je mittens zijn prachtig! En er bestaan inderdaad trucjes voor Akkelien! bijvoorbeeld door de laatste steek van je toer en het onderliggende lusje van de eerste steek van de vorige toer samen te breien valt het al veel minder op, maar op youtube bestaan er filmpjes over, er zijn nog meerdere trucjes. Succes met de tweede!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, mooi! Dat zijn toch heel bijzondere wanten, met al die kleurtjes en patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf er maar over nadenken... En ging op zoek...
    Bij Drops garnstudio vond ik dit filmpje: https://www.garnstudio.com/video.php?id=231&lang=nl
    Ik denk dat Rita dit ook bedoelde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je zo meedenkt :-) Ik heb dat zelf ook wel eens toegepast volgens mij. Ik heb ook overwogen om op verschillende punten te beginnen met nieuwe kleuren. Ik laat het in dit project zoals het is en zoals het gaat. Ik kan ermee leven, die naad aan de binnenkant.

      Verwijderen
  6. Mooi met dat ingebreide patroon, ik heb ze ook, maar dan effen, ik vind ze ideaal, succes met nummer 2 :)
    Tot morgen bij Crea 5221
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De naad in de handpalm ziet er uiteindelijk toch
    heel netjes uit Akkelien, Prachtig is het geworden,
    zo mooi alle kleuren en de motieven. Op naar NR: 2
    succes....

    BeantwoordenVerwijderen