{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 januari 2021

Dinsdag - poppendag Lente (3)

Dinsdag - poppendag Lente (3)


Het is al een tijdje geleden dat ik iets liet zien van Lente, de pop die Maria maakt. 
Het duurde ook een tijdje voor ik weer bericht kreeg en vervolgens had ik zelf wat ander poppennieuws. Inmiddels heb ik heel wat te laten zien, dus voorlopig heb ik een paar weken poppennieuws over Lente.

Maria maakte veel werk van de handjes, vertelde ik al in de vorige blog.
Ze breide voor elke vinger een rechthoekig lapje en dat naaide ze direct dicht en ze vulde het met het einddraadje. Vingers van verschillende lengte en als er dan vier vingers en een duim zijn, kan er een arm aan gebreid worden.


Vervolgens nog zo'n arm:


En dan kan het lijf erbij gepakt worden:


En brei je alles aan elkaar:


Op de volgende foto is zelfs de nek al gebreid! 


Dat betekent dat Lente vogende week haar hoofd krijgt!

Ik ga nu snel kijken of er in 2021 ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria en
Rita

Ook ga ik even kijken bij Lydia! Ze gaf me gisteren door dat ze vandaag een blog online zet. Zo benieuwd!

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een knap werk, die kleine vingertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sta perplex, zo mooi en fijn gebreid, al die vingertjes, de hele pop is tot nog toe prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vingers breien dat is echt een priegelwerkje maar dat is Maria wel toevertrouwd. Het wordt een mooie pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowww wat een knap stukje werk zeg die ragfijne
    vingertjes, werkelijk PRACHTIG!!! Lente wordt
    heel erg mooi en ben benieuwd naar haar hoofdje......
    Eigenlijk heb ik nu ook een poppenpost maar dan van papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat is echt een heel gepriegel .. al die vingertjes!
    Enne... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Akkelien. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad..

    BeantwoordenVerwijderen