{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 januari 2021

De A van AF, mijn Rozeta (26)

De A van AF, mijn Rozeta (26)


Vorige week begon ik op vrijdag met de alfabet-challenge. Dat is een tweewekelijkse challenge. De andere vrijdag vul ik vandaag in met een kleine knipoog naar dat alfabet, met de A van AF. Ja, helemaal af, mijn Rozeta! 


Het blocken kostte even wat tijd, omdat het een behoorlijk grote deken geworden is. En ik heb slechts 10 van die puzzelblokken die ik gebruik als ondergrond.


Dus deed ik dat in delen.


Elke dag schoof ik de breinaalden wat op en ook de deken. Vochtig spuiten met water met een beetje Eucalan en vastspelden.


Het moest in vier keer en toen was het klaar.


Helemaal blij met het eindresultaat!


Het is niet helemaal perfect. Het middendeel is iets breder dan de panelen. Ik heb het garen iets te strak aangetrokken in die panelen. Je kunt in de volgende foto zien dat ook de uiteindelijke rand weer iets losser gehaakt is.
Met blocken heb ik die delen toch nog wat op kunnen rekken. 


Mijn Rozeta is uiteindelijk 188 cm lang. In het midden, bij de cirkel, is de breedte 122cm. Bij de panelen aan de uiteinden is de breedte 113 cm. Op de volgende foto kun je het zien, van het verschil in breedte:


De deken weegt 1932 gram. Theoretisch gezien moet ik dan 39 bollen gebruikt hebben, maar wat ik hierover terug gevonden heb is dat ik in totaal 38 bollen gekocht heb en daar heb ik er nog eentje van over. Dus dit kan niet helemaal kloppen. Of elke bol moet wat meer gewogen hebben dan 50 gram!

Ik heb 
mijn Rozeta gehaakt met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruikte haaknaald nr. 3½.
Ik heb er met heel veel plezier aan gehaakt, prachtig patroon. En ik ben ook heel blij met het eindresultaat.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL van Scheepjes uit 2019, waarbij iedere week een deel van het patroon online kwam. Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Alle patronen vind je hier:
Sinds 8 januari is er ook een bonuspatroon

Al mijn blogs over deze deken kun je terugvinden onder het label "Rozeta".






Nog even terugkomend op de alfabetchallenge: al is dit een tweewekelijkse challenge, er zijn veel deelnemers die iedere week iets plaatsen. Daarom deel ik ook deze week het lijstje met links, zodat je even kunt rondkijken 🙂



Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Wat ie ie prachtig... schitterend gewoon! Het patroon, de kleuren, het garen...
    Dat blocken is ook nog een heel karwei geweest, maar het maakt de deken wel strakker. Dat beetje breedte verschil zou ik voor lief nemen hoor, dat heb je zò snel.
    Het is heel goed mogelijk dat je bolletjes wat grammetjes meer hebben gehad. Ik heb dat met ander garen ook regelmatig gehad. Zolang het iets meer is, en niet iets minder vind ik het wel oké...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig! Het blocken was een flinke klus maar je hebt het voor elkaar gekregen. Als je je Rozeta zo mooi vlak neerlegt voor de foto is inderdaad te zien dat het midden ietsje breder is, maar in gebruik zal je daar vast geen erg meer in hebben. Want is ie lekker groot geworden. Ga je hem als deken op de bank gebruiken of ga je er wat anders mee doen?
    Vaak zijn bolletjes garen iets zwaarder en net zoals Elizabeth schrijft; dat is okee ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, wat een plaatje! Hij is werkelijk prachtig. Dat breedte-verschil ga je echt niet meer terugzien, denk ik. Maar je gaat vast nog heel erg genieten van de kleuren en patronen, knap werk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Rozetadeken is supermooi!!
    Wat een werk heb je daar aan gehad, maar de patronen en kleuren komen prachtig uit, echt iets om trots op te zijn.
    Chapeau! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw echt prachtig. Een enorme klus maar het resultaat was dat volgens mij zeker waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wow wowwww Akkelien het is een JUWEEL geworden. Het is een zeer bewerkelijk project geweest maar wat een FANTASTISCH eindresultaat, mijn complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow echt heel mooi geworden !!! wat een doorzettingsvermogen. Dit patroon leent zich ook mooi voor een kleinere versie alleen rond of met het vierkant erbij heb dit al een paar keer langs zien komen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is ontzettend mooi geworden Akkelien! De kleuren komen heel mooi uit en je mag heel trots zijn op dit resultaat. Fijn weekend! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige deken heb je gehaakt! Zulke mooie kleuren en zo’n mooi patroon. Ik vind het juist mooi dat het midden iets breder geworden is, dat de cirkel er als het ware net even uitspringt en zo nog meer opvalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is schitterend geworden! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!

    Ik doe nu ook mee met de crea, begin het te begrijpen geloof ik dat hele bloggen.
    Ik zet je in mijn lijst .

    BeantwoordenVerwijderen