{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 oktober 2019

Mijn Rozeta (1)

Mijn Rozeta (1)


Vorige week begon de Rozeta-CAL van Scheepjes, ik vertelde er toen al wat over.
Het was ook de dag dat mijn pakket binnenkwam. Ik was helemaal verliefd op de Twilight-versie, maar dat is de meest populaire variant. Ik kon 'm nergens meer kopen. 
Ondertussen had ik al gezien dat er mensen waren die een eigen keuze maakten in garen en kleuren. Dát inspireerde me. Ik heb heel wat ideeën gehad, heel wat gegoogled, diverse plannen gemaakt en ineens wist ik het zeker. Min of meer dan 😉

Ik nam contact op met Bianca van Chefwol en ze heeft me nog een klein beetje geholpen met de keuze. Ik heb ook mijn zoon geraadpleegd voor de definitieve keuze. Ik bestelde het maandag en woensdag had ik het al in huis! 

Dit is mijn keuze:


Voor het "lood" heb ik Stonewashed gekozen, in de kleur Black Onyx. Ik heb 18 bollen in huis.
Voor het glas heb ik vier kleuren Riverwashed gekozen:
- Steenbras
- Wheaton
- Ganges
- Colarado
Van deze kleuren heb ik ieder 4 bollen besteld.

Voor ik echt begon, haakte ik een proeflapje. Met twee kleuren Stonewashed, ik had deze nog in mijn voorraad:


Ik haak met haaknaald nr 3½. De eerste vijf toeren, het is 11 cm. Mooie maat. Voor de versie met Our Tribe wordt op dit moment 10 cm geadviseerd, de Colour Crafter zou ongeveer 11 cm moeten zijn.



Dus: ik ga los! 


Ik ben zelf heel blij met de kleuren!


Na 4 toeren heb ik de volgende kleur erbij gepakt en weer 4 toeren later nog een kleur.



Een paar keer wat uitgehaald. Nu op de foto zie ik dat mijn Rozeta niet helemaal rond is...


Op de volgende foto zie je de achterkant. Die is best netjes, al zeg ik het zelf:


Met een doorsnee van zo'n 30 cm komt het aardig overeen met de versie die met Colour Crafter gehaakt wordt.
Vandaag komt het tweede deel online. In dat deel zal ik mijn laatste kleur toevoegen. Maar misschien ga ik toch eerst nog even twee toeren uithalen....


Vorige week werd bekend dat er nog een aantal pakketten zijn samengesteld, met nieuwe kleurcombinaties. Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden! Er zijn ook heel veel mensen die, net als ik een eigen unieke keuze gemaakt hebben. 

De patronen zijn goed beschreven, ook voor linkshandigen, hoe bijzonder is dat! Er zijn filmpjes gemaakt met zeer duidelijk instructies en ook daarvan zijn linkshandige versies. Mijn complimenten voor zo'n mooi duidelijk patroon!


Alle informatie over de Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes. 
Deel 1 van de patronen vind je hier.
Renske haakt ook aan de Rozeta, zij haakt met Softfun en Softfun Denim. Zij deelt haar ervaringen van week 1 hier.

Ik heb voorlopig op woensdag Rozeta-dag en al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Ooohhhh, dat wordt prachtig! Veel haakplezier, dat zal je er vast wel aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wordt super mooi, benieuwd naar het volgende!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er hele mooie kleuren voor uitgekozen. Het lijkt me een mooi afwisselend patroon om te volgen en te haken. En door je eigen kleuren te gebruiken is het natuurlijk nóg leuker.
    Waarom ga je nu 2 toeren uithalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik vond het op de foto aan de ene kant wat bobbelig.

      Verwijderen
  4. Zet 'm op. Week na week op naar een ongetwijfeld prachtig resultaat! Veel plezier met deze haakklus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, ik vind het knap dat je aan een nieuwe CAL begint, bij mij is het nog steeds pas op de plaats :)
    Veel plezier en je kleurkeuze is echt mooi! Ik ben benieuwd naar het volgende deel. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, wat is dat mooi zeg... Leuk om mee te doen met zo'n CAL en helemaal als je zo'n mooie kleurencombinatie hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om A- eigen kleuren te kiezen en B- een beetje uit te halen; beter nu dan straks spijt!
    Je hebt echt een hele mooie kleurencombi uitgezocht, op naar deel twee!

    BeantwoordenVerwijderen