{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 2 oktober 2019

Opzet

Opzet


Het begint altijd met de opzet, een breiwerk.
Mijn manier van opzetten verandert wel eens. Heel lang had ik een voorkeur voor het breiend opzetten.
Sinds kort is het toch veranderd. Een kleine verandering, het is eigenlijk een variant op het breiend opzetten, het gaat iets minder snel, maar het resultaat is een mooiere en stevigere rand.
Op foto 1 zie je de gebreide opzet. Je breit dan vanuit de vorige steek. Op foto 2 zie je dat je dan tussen de 2 laatste steken insteekt om de nieuwe steek te maken.
Op de onderste foto zie je een stukje van allebei.


Toen ik meer informatie zocht over deze methode, o.a. hoe dit heet, vond ik héél veel manieren die ik (nog) niet ken. Hier vind je heel veel filmpjes van methodes!
De tweede methode heet de kabelmethode.

Wat is jouw favoriete methode?



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


2 opmerkingen:

  1. Dat is handige informatie. Ik heb geleerd om met de hand en een “staart en draad” op te zetten. Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt en ga ik ze alledrie een keer proberen om de stevigheid te vergelijken. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huh? Nooit geweten! Dat beetje dat ik heb gebreid deed ik op de manier van Priepraat :-)

    BeantwoordenVerwijderen