{ 'anonymize_ip': true }

zaterdag 19 oktober 2019

Borduren in herfstsfeer op canvas

Borduren in herfstsfeer op canvas


Een extra blogje deze week. In de nieuwe foto bovenaan de blog zijn geborduurde eikeltjes te zien, deze:


Ik maakte ze als voorbeeld voor een handwerkavond. Ik schreef er een blog over voor Breiclub.nl. Die is inmiddels online, je kunt 'm hier lezen.
Ik borduurde ook een blad 



én een paddenstoel:


Ik twijfelde bij deze: zal ik er een sleutelhanger van maken of.... Toen wist ik het, het werd natuurlijk een (Mario) "bros" 😉
(Het is namelijk Toad, die komt voor in spellen van Super Mario Bros).
Als je op internet zoekt naar een onderwerp en "strijkkralen", vind je hele goede afbeeldingen om te borduren!



Dit is allemaal geborduurd op plastic stramien (of canvas). Ik heb dit vaker gedaan, de inspiratie komt van Marjan, je vindt hier een mooie tutorial van haar.
Andere blogjes van mij over deze techniek vind je onder het label "plastic canvas".


Heel fijn weekend! 


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke herfstborduurtjes. De eikeltjes zijn superschattig, maar het blad is mijn favoriet vandaag, daar heb je echt het perfecte garen voor gebruikt!
    (Lief dat je weer een linkje hebt geplaatst..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herfstiger dan dit kan haast niet. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi, ‘toad’ is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie creaties, maar niet mijn ding canvas, ik borduur liever gewoon op borduurstof dan.

    BeantwoordenVerwijderen