{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 29 oktober 2019

Dinsdag - poppendag Opgeruimde poppenkleding

Dinsdag - poppendag Opgeruimde poppenkleding 


Mijn zusje heeft weer opgeruimd. En ze vond poppenkleding, ik heb het jaren terug gemaakt voor een pop van haar dochter. Ze gaf het me, "Kan wel een keertje op je blog!" zei ze.
Vandaag is 't zover.

Het zijn eigenlijk twee sets. De eerste is een combinatie van wit met rood. 
Ik denk dat ik dit naar een patroon gebreid heb:


De pomponnen zijn exemplaren uit een knutselset. De kleur past er goed bij. Het is allemaal gemaakt van voordelige acryl.
Ik maakte er ook een rokje bij, voor de variatie. Ik heb dit vast zelf verzonnen en in 't laatste deel wat teveel gemeerderd.


Op de foto ligt het nu wel aardig. Ik heb er toen nog een randje omheen gehaakt, maar 't blijft heel erg krullen.

Het andere setje is in roze tinten.
Het rokje is ook vast en zeker een eigen experiment. Best leuk met die "plooien". De puntjes zijn ook grappig, maar ook die krullen vreselijk!


Kijk, dit is de binnenkant:


Een gestreept tuniekje met V-hals erbij.


Voor wat extra warmte een fluffy bodywarmer. Het is nog steeds mouwloos, dus echt warm vind ik het nu nog steeds niet 😕


Dat setje kan ook goed gecombineerd worden met de witte broek.


Ik weet niet wat ik er nu mee moet. Ik denk dat ik het bij de Dorcas-winkel afgeef. Misschien komt daar een poppenmoeder langs die er wel wat mee kan!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. De pop van je nichtje heeft er prachtig bijgelopen. En het omkrullen geeft het ook wel iets feestelijks toch. Er zijn ongetwijfeld een hoop poppenmoeders die hun poppekindjes weer in het nieuw willen steken met deze kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om mee te spelen. Ik heb ook nog poppenkleertjes die mijn moeder ooit voor mijn poppen maakte. Die gaan echt niet weg. :)
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aandoenlijk vind ik het..., die oude poppenkleertjes.. Soms kom ik ze ook tegen in de kringloop en dan denk ik 'wie zou het gemaakt hebben?'en dan fantaseer ik wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is,dan pure nostalgie maar wel heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zoveel gemaakt voor de poppen van mijn dochter..en bijna alles is weer retour gekomen haha, dus gaat het bij mijn waarschijnlijk dezelfde weg, hup naar de kringloop of een oppaskindje!

    BeantwoordenVerwijderen