{ 'anonymize_ip': true }

maandag 14 oktober 2019

Onderweg met de mantarog (2)

Onderweg met de mantarog (2)


Echtgenoot en ik gingen op vakantie, twee weken samen weg, naar Frankrijk.
En ik nam mee... een tas vol handwerkspullen 😊

Onderweg zat ik al te breien! Ik had een makkelijk project voor in de auto, de Manta Ray. Hier liet ik al mijn begin zien.

We gingen vroeg op weg en ik kon direct los:


Tijdens ons verblijf in Frankrijk heb ik ook veel gebreid, maar niet aan de mantarog. Ik maakte wel deze tussenstand-foto:


De tweede bol was toen op. Ik kwam daar minder ver mee dan ik had verwacht. Met bol 1 had ik 8 patroonherhalingen gebreid, met de tweede bol minder dan 4.
Op de terugreis, na twee weken, kon ik later beginnen met breien. We vertrokken om ongeveer dezelfde tijd, we reden iets voor 7 uur 's ochtends. Ik kon pas na drie kwartier gaan breien, zo donker was het nog!


Ik begon met bol nummer 3. Die heb ik thuis inmiddels op gebreid.


Het is een fijn breiwerk. Kan ook heel goed als je tv kijkt. 
De naald wordt steeds voller. Dik over de 400 steken! En er komt nog meer bij, nog 2 bollen te gaan!

Over m'n andere handwerkzaamheden vertel ik binnenkort.


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Lekker zo'n patroon dat 'gedachteloos' gebreid kan worden. Door het groter worden van de steken verandert het kleurpatroon denk ik? Dat geeft vast een extra mooi effect. Veel plezier met de laatste bollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat zo knap hè! Zulke grote projecten met zoveel steken op je pen. Dat kan ik dus echt niet. Knap én mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt erg mooi! Heerlijk hè, handwerken onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is heerlijk breiwerk voor verstand op nul. Behalve de patroon herhalingen misschien, maar zo te zien zijn die niet lastig. Je hebt veel kunnen doen aan dit werk, mooie kleuren in dit garen, vind ik ... (blauw hè)... Maar oeps, wat veel steken heb je nu!

    BeantwoordenVerwijderen