{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 oktober 2019

Crea 5219 EARS

Crea 5219 EARS


Het woord van de week is EARS en allereerst moest ik denken aan de peuterjuf van zoon, ze zei altijd: "Ja, oren, die hebben ze voor de zonnebril!" 

Bij het zoeken naar een leuke quote kwam ik deze tegen

A man falls in love through his eyes,
a woman through her ears.

Opmerkelijk! 

Deze vind ik mooi:

We have two ears
and one tongue
so that we would listen more
and talk less

Maar ja, die zonnebril, hé. Het zijn niet alleen kindjes die niet altijd goed luisteren.

Als je nu eens heel stil bent, dan kun je een speld horen vallen. Of een blad. Die vallen genoeg momenteel! 

Ik liet maandag al zien dat we bladeren gehaakt hebben.


Het is een patroon van Zusje Knus, je vindt het hier.
Een leuk patroon om te maken.

Al hakend had Henriëtte ineens een variant met 5 in plaats van 6 "punten". Eigenlijk nog wel echter, vonden wij. Een variant die sneller klaar is en minder garen kost 🙂


Wil je dat ook? Sla dan in toer 3 direct ook 2 steken over in plaats van 1.
Ik heb zelf deze versie gemaakt van garen dat eigenlijk iets sneller kleurverloop zou moeten hebben:


Ik haakte ze aan elkaar, zoals het idee is van ZusjeKnus. Ik bedacht een verbetering van 't patroon. In de versie van ZusjeKnus heb je één achterkant aan de buitenkant. Niet erg, want een blad heeft ook echt een achterkant. Maar... als je na de derde toer én het steeltje het werk keert en alleen de vierde toer de andere kant ophaakt, dan heb je voor 't grootste deel de voorkanten aan de buitenkant. Snap je het nog? 


Zo ziet mijn hanger eruit. Ik vind 'm wel wat groot geworden en zoals gezegd: het kleurverloop is eigenlijk te langzaam. 
Wel een leuk patroon! 
Wil je ook een blad haken? Bij Lindevrouw's web vind je hier een fantastisch overzicht met gehaakte bladeren. Daar vond ik dit blad ook.

Ik dwaalde wel een beetje af van het woord van de week.
Hoe zit dat bij anderen? Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:


Wil je wat vooruit kijken naar de volgende woorden? Hier vind je de lijst! 



Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een wijze kleuterjuf (ik moest wel even denken wat ze bedoelde, maar gelukkig kwam ik daar verderop in je blogje achter😉).
    De eerste engelse spreuk is inderdaad opmerkelijk, ik weet niet zo goed wat ik daarvan denken moet. Die oren spreken me niet zo aan, maar wat zou daar dan moeten staan hé...feelings misschien.
    En inderdaad: naar vallende blaadjes luisteren kunnen we nu naar hartelust!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eerste quote heb ik zo opgevat: dat mannen naar het uiterlijk kijken en dat vrouwen eerder op de stem zullen vallen van een man, of hoe hij praat en wat hij zegt. Maar ik vind 't ook een heel aparte quote.

      Verwijderen
  2. Haha, ja je weet er een creatieve draai aan te geven. Bladeren vallen er zeker en waaien vervolgens mijn tuin in. (Maar dat vind ik niet erg. Ik maak er gewoon een mooi egelbed van.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gevallen blad is weer heel goed voor de tuin, ik heb er ook niet zo'n moeite mee ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi gezegd van de kleuterjuf, maar de spreuk die jij vond is ook een goeie.
    Herfstblad, het ritselt zo lekker wanneer het droog is.
    Fijn, droog, weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met 5 puntjes is inderdaad meer een blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De peuters zullen er wel niets van begrepen hebben... Hier zeggen ze 'heb je soms frikandellen in je oren?' Ouders zeggen dat dan hè..
    Er zijn veel quotes over ears te vinden, en jouw laatste lijkt veel op die ik vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig oren voor de zonnebril. Die ga ik onthouden. Hier in huis lijkt dat ook wel vaak het geval.
    Leuk die bladeren. Ik vind ze met 5 punten ook echter.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die peuterjuf weet hoe het zit met oortjes van kinderen. Leuke uitspraak. De blaadjes met vijf punten zien er echt mooier uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen