{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 oktober 2019

Crea 5219 ROAD

Crea 5219 ROAD


Vandaag begin ik met de quote van de week:

Wherever you go,
go with all
your heart

Confucius

Daar staat geen ROAD in en toch gaat het zeker over een weg die je gaat.


Deze blog schreef ik al voordat ik op vakantie ging. Tijdens de vakantie maakte ik met echtgenoot vele wandelingen. Ik stuurde deze foto via whatsapp naar de familie:





 Mijn zusje reageerde met: "Het lijkt wel een hartje van blad, aan het einde van pad op de foto!" Ik had het nog niet gezien, maar 't klopt! Perfect bij de quote ❤️

Mijn nichtje (→Saskia borduurt) is kort geleden verhuisd, naar het buitenland. Helemaal naar België, leuk hé!
Ze woonde al in 't zuiden des lands en dan schijnt het heel erg voor de hand te liggen om te gaan studeren in Antwerpen.

Om haar nieuwe onderkomen wat op te leuken bedacht ik dat ik een slingertje kon maken.


Drie vijfhoekjes in de Nederlandse kleuren en drie in de Belgische kleuren, daar begon het mee.


Het werden huisjes: de Nederlandse vijfhoeken kregen een oranje dak en de Belgische een rood dak. Zo zijn het kleine huisjes. Het patroon kun je overigens hier vinden.


Zie je het? Een van de hartjes die ik woensdag liet zien voegde ik toe. Eerst overwoog ik een roze hartje te haken, maar dat zou er wel heel erg uit knallen. Het is een samenvoeging geworden van de kleuren van beide vlaggen: rood is een gezamenlijke kleur. Wit komt van de Nederlandse kant en geel van de Belgische.


Ik reeg alles aan "bakkerstouw", driekleurig. Ik kocht het vorig haar op de Kreadoe.

De slinger stuurde ik met een kaartje naar het nieuwe adres van m'n nichtje. Met het advies dat ze zelf de sllingers moet ophangen om van het leven een feestje te maken. En: Home is where the heart is.


Je zag net hoe mijn weg liep om dit slingertje te maken.
Ik maakte het voor deze speciale fase op de weg in het leven van m'n nichtje.

Nog een vakantiefotocollage van wegen. We waren op dat kruispunt, in 't midden en naar alle vier kanten was zo'n mooie bosweg!


Zo, en nu ben ik heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:



Wil je wat vooruit kijken naar de volgende woorden? Hier vind je de lijst! 




Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blogje weer!
    Mooi dat hart aan het einde van het bospad (ik zou het zelf ook niet gezien hebben zonder de tip van je zus.😄)
    Wat een leuk idee om de twee vlagkleuren te combineren in de huisjesslinger, superorigineel en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo maak je van elk nieuw huis weer een nieuw thuis. Wat een heerlijke wandelingen zullen dat zijn in zo'n mooie rustgevende omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent in een erg mooie omgeving geweest! Mooi hart vormen de bomen, zo móet je wel van ze houden!
    Leuke slinger maakte je, die valt vast in de smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een GEWELDIGE foto... , leuk dat je zusje er een hartvorm in ontdekte! En ja, die quote is het helemaal...
    Lief dat je zo'n mooie slinger maakt voor je nichtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi bospad altijd wel wat te zien als je onderweg bent

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige quote en wowwww... gave foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat geweldig leuk voor je nichtje.
    En dat kruispunt van wegen, mooie foto en dat kwam goed uit deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dit weer mooi gevonden. En slingers zijn altijd leuk om de boel op te vrolijken.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een erg leuk cadeautje met een lief kaartje op mijn nieuwe adres!

    BeantwoordenVerwijderen