{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 januari 2021

Mittens breien (2)

Mittens breien (2)


Vorige week liet ik zien dat ik op 1 januari met een nieuw project begon, vandaag vertel ik verder. Het nieuwe dat ik geleerd heb is de Letse vlecht.


In het patroon wordt je verwezen naar dit filmpje, voor de uitleg hiervan. Daarover wil ik dit zeggen: het ziet er heel ingewikkeld uit. Het komt hierop neer, dat je de draden voor het werk houdt terwijl je de steken averecht breit. De ene steek rood, de andere steek blauw. De draden draai je steeds op dezelfde manier om elkaar. Dat is op het laatst best een beetje lastig. In de volgende toer draai je het dan net de andere kant op en wordt het dus steeds makkelijker.


Het effect is natuurlijk fantastisch! Het is echt een soort vlecht die op het werk ligt. En iedere mitten heeft er dus twee.
En kijk hier eens:


Mijn breiwerk staat alweer op nieuwe naalden 😁 Ik heb een nieuw setje besteld van m'n favoriete merk KnitPro, Zing, nummer 2. Het breit heerlijk.
Volgende week heb ik vast weer wat te vertellen over dit project.

Dit is een pakketje met patroon dat ik kocht bij Bregina.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Geweldige breinaalden.gebruik geen andere meer.mittens worden vast heel mooi.leuke kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd van dit soort breiwerk! De Letse vlecht is zo mooi... Wat een mooie kleuren heb je gekozen, Akkelien.
    Vorig jaar ben ik ook aan een vingerloze want begonnen in deze techniek, maar ik moet het toch maar weer eens oppakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het pakketje online en was op slag verliefd! Al houd ik eigenlijk niet van oranje ;-)

      Verwijderen
    2. Maar dit oranje vind ik wel anders...het neigt naar bruin en matcht zo geweldig met dit blauw!

      Verwijderen
  3. Die vlecht op het breiwerk maakt het echt apart. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou wat wezen voor een breirol. Om eens te oroberen brei je dit rond?? Of kun je dit ook op 2 naalden proberen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dit wel echt iets is om rond te breien eigenlijk. Het lijkt me een hele puzzel om het heen en weer te breien.

      Verwijderen
    2. Toen ik met mijn Letse vlecht begon, zag ik op YouTube ook filmpjes waarop heen en weer gebreid wordt. Hier is een link naar zo'n filmpje:
      https://youtu.be/BdOtPE-F2AI

      Verwijderen
  5. Leuk hé de Letse vlecht. Het geeft het breiwerk echt iets extra's, een soort 3-D versiering.
    Mijn eerste kennismaking met de letse vlecht was tijdens het proefbreien van de Latvian Sampler.
    Knap dat je je mittens op 4 pennen breit; zelf vind ik het overpakken van de naalden best wel 'een gedoe' bij het breien in meerdere kleuren.
    Ik ben reuze benieuwd hoe je mittens er verder uit gaan zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt mooi! De vlecht ziet er heel bijzonder (en ingewikkeld) uit, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er inderdaad heel ingewikkeld uit, althans voor mij want ik brei zelden. Maar wat een PRACHTIG effect geven die
    hoog liggende vechten. En ze zijn ook zo handig, je kan er alles mee pakken en je handen blijven heerlijk warm.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij houdt volgens mij wel van ingewikkeld, :). Ook weer zo'n leuk project.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het in ieder geval altijd wel leuk als er iets nieuws te leren valt ;-)

      Verwijderen