{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 6 juni 2023

Dinsdag - poppendag Wereld Poppendag

Dinsdag - poppendag Wereld Poppendag


Al heel lang is dinsdag bij mij poppendag. Vorig jaar kwam ik bij toeval ergens tegen dat het op de tweede zaterdag in juni Wereld Poppendag is en noteerde dat in mijn agenda. Nu kwam ik het tegen: het is zaterdag zover! Daarom is dit het onderwerp van deze dinsdag - poppendag.

De allereerste Wereld Poppendag was op 14 juni 1986 en het is bedacht door Mildred Seeley.
Het is bedoeld om liefde en geluk te verspreiden door middel van poppen. Op deze (Engelstallige) website lees je meer.

Voor deze blog zocht ik in mijn fotoarchief naar groepsfoto's van poppen die ik maakte. Vorig jaar deed ik mee aan een challenge (in deze blog vertelde ik er iets over), daarvoor maakte ik deze foto:


Dat is een verzameling poppen en knuffels die hier wonen. Veel zelfgemaakt en ook eentje gekregen (het beertje linksachter) en Tibbe heb ik geadopteerd. 

Dit jaar kwamen er twee poppen bij van eigen hand, Maxima en Lytje Faam, zie ook deze blog:


Poppen, zo leuk om te maken! Vind je dat ook?
Het lijkt me leuk om voor zaterdag een blog te vullen met foto's van poppen. Poppen die je op een of andere manier zelf gemaakt hebt of over poppenkleding. En ik zou heel leuk vinden als het andere poppen zijn. Die van jou misschien? 

Wil je jouw pop(pen) in die blog zien? Mail me dan een foto! Als ik die uiterlijk morgen (= woensdag 7 juni) ontvang, dan maak ik er een blogje van. 
Dit is een experiment, ik zou het echt leuk vinden als je meedoet!

Mail je foto's met wat informatie naar debreimeisjes@gmail.com.

Je mag dat natuurlijk ook op je eigen blog/facebook/instagram doen.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Het is dan ook de wwkipday: world wide knit in public day. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt! Ik wilde dat ook nog toevoegen, maar dan werd het zo'n lang verhaal :-) Dus zaterdag "moeten" we ook buiten breien!

      Verwijderen
  2. Leuk poppendag ga kijken of ik nog wat mijn verzameling kan laten zien.Dat word moeilijk kiezen ik heb er al zoveel gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb net speciaal ten behoeve van jouw oproep een groepsfoto gemaakt, de poppen waren blij dat er eindelijk weer eens naar ze omgekeken werd, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah leuk Akkelien nooit eerder van gehoord. Ik maak een foto voor jou. En misschien verhuis ik mijn vrijdag blog naar zaterdag met poppen nieuws. Nog even over denken.

    BeantwoordenVerwijderen