{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 8 juni 2023

Donderdag - dekendag 7 zussen en Atlas

Donderdag - dekendag 7 zussen en Atlas


Op 11 mei kwam eindelijk het achtste boek uit, Atlas.


Ik heb ervan genoten! In het boek kwamen alle verhalen weer langs, nu vanuit een andere kant beschreven.
En wat ben ik blij met mijn 7 zussen deken! 

Kort geleden deelde An van Atelier Rosan op Instagram foto's van haar deken die ze naar mijn patroon gebreid heeft. Ik mocht de foto's ook hier laten zien.


Zij koos voor groene tinten, ja, dat lichte is een hele lichte groene kleur.


An schreef bij haar bericht dat ze er iets meer dan een jaar over het breien gedaan heeft, er was in die tijd een langere periode dat ze helemaal niet gebreid heeft.
Ik weet nog dat ik zelf steeds 10 toeren op een dag gebreid heb, dan heb je in een week een deel klaar. Ieder heeft een eigen tempo en ik wilde heel graag weten hoe het werd: ik was de deken toen aan het ontwerpen.


De deken bestaat uit 7 delen, een baan voor elk van de 7 zussen. Hieronder zie je het deel van Parel:


En voor Schaduw koos ik uiteraard een van mijn favoriete technieken, schaduwbreien.
Ook vind je sterren in de deken. Ik ben, na het lezen van Atlas, extra gelukkig met mijn keuze om in elk deel een ster te verwerken ⭐


Als je het leuk vindt om een mooie herinnering te hebben aan de verhalen van de 7 zussen en hun bijzondere vader en houdt van het ontdekken van nieuwe steken en steekcombinaties, is deze deken een mooi project.


Alle blogs over deze deken vind je terug onder het label "#7zussendeken".

Het patroon is te koop in mijn Etsy-winkel. Mocht dat niet lukken, dan mag je me mailen: debreimeisjes@gmail.com

Houd je niet van breien en wil je wel een 7 zussen deken? Kijk dan hier bij Wietske van Lief Gehaakt, zij heeft de gehaakte versie ontworpen.


Fijne dag ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Ook in het groen is het een plaatje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is en blijft een prachtige deken, jouw zelf ontworpen zevenzussendeken. Fijn om te lezen dat het laatste deel ook zo mooi is. Ik moet hem nog lezen! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen