{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 28 juni 2023

Boek: Moderne granny squares haken

Boek: Moderne granny squares haken


Bij de bibliotheek zag ik dit leuke boek liggen:


Wat een vrolijke voorkant!

"Moderne granny squares haken" heeft als ondertitel: Kleurrijke combinaties en designs voor de leukste haakblokken" en het is gemaakt door Celine Semaan en Leonie Morgon.


Op de achterkant staat al

"Geen standaard granny squares!

Meer dan 40 originele ontwerpen en ideeën voor projecten met de haakblokken uit dit boek. Leer hoe je kleuren selecteert en combinaties maakt.
Perfect voor beginners en voor wie al wat meer ervaring heeft - met gedetailleerde geschreven instructies, foto's en schematische tekeningen voor elke granny square."

Dat vind ik inderdaad erg mooi in dit boek. Ik heb een foto gemaakt van de pagina van de klassieke granny, de effen versie, om te laten zien hoe volledig het boek is.


Elke granny square heeft een naam er staat vaak iets extra's bij. Hier wordt verwezen naar een variant met een regenboog aan kleuren.
De moeilijkheidsgraad, benodigd garen + haaknaald, maat van het blok en de gebruikte steken staan links in een blokje vermeld. Hier vind je ook suggesties voor combinatiemogelijkheden. Verder is toer voor toer het patroon uitgeschreven en je ziet een tekening van het blok en een foto. Heel mooi, overzichtelijk en duidelijk.

Zelf viel ik op dat leuke regenboogblok, ik vertelde er maandag al over.


De blokken zijn volgens het boek allemaal 15 x 15 cm. Dat hangt uiteraard af van welk garen en welke haaknaald je gebruikt en van je hand van haken. Mijn blok is ook groter omdat ik de laatste toer aangepast heb, het meet ongeveer 19 x 19 cm en als ik het blok waarschijnlijk 20 x 20 cm.

Hier zie je nog wat variaties waar ik ook uit had kunnen kiezen toen ik "iets met een regenboog" wilde haken:


Alles op een rijtje:

Titel: Moderne granny squares haken
Auteurs: Celine Semaan en Leonie Morgan
Uitgeverij: Librero
128 bladzijdes.
Er staan patronen van 40 granny squares in dit boek en er worden 4 projecten beschreven.
Er is informatie over materialen en hulpmiddelen, technieken etc. te vinden in het boek.
ISBN: 9789463598729
Prijs: je kunt dit boek voor € 9,95 kopen al heb ik ook veel hogere prijzen gezien op het wereldwijde web.

Ik vind het een leuk boek en misschien ga ik het zelf ook kopen.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. Een mooie review, leuk dat je de regenboog granny gehaakt hebt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen