{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 mei 2023

Geluksvogel op vriendelijke vrijdag

Geluksvogel op vriendelijke vrijdag


Vogeltjes passen in mei, ik heb er al meerdere laten zien deze maand.
Deze geluksvogel haakte ik voor m'n moeder.


De basis is zo'n "fout" gemeerderd rondje, net als de lovebirds.
Ik gebruikte een vrolijk "garen met confetti", een Annell Tahiti Color voor de basis.
Dat deed me besluiten om geel te kiezen voor het ophanglusje en de pootjes.


In plaats van vleugeltjes haakte ik een hartje zoals ik in deze blog beschrijf en een klavertje vier.
Dát bedacht ik speciaal voor 't vogeltje en ik haakte ik zo:

- In een magische ring 9 vasten, sluit de magische ring en sluit het rondje met 1 halve vaste.
- Vanuit de eerste steek 3 lossen voor het steeltje en haak daarop 2 vasten en dan 1 halve vaste in diezelfde eerste steek.
- *in de volgende steek 1 halve vaste, 2 lossen, 1 stokje, 1 anderhalf stokje, in de volgende steek 1 anderhalf stokje, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste*, herhaal van * tot * nog 3 x en hecht daarna netjes af.


Veder voegde ik een madeliefje toe en een vergeet-me-nietje.

Oja, ik gebruik ongeveer in al die patronen het anderhalve stokje. Het lijkt erop dat ik die zelf verzonnen heb, je vindt hier een uitleg.


Dat "rondje" haakte ik dicht met hetzelfde garen, ik zorgde ervoor dat ik met het gele deel een snavel kon haken. En ik heb om die pootjes gehaakt. Ik heb het lusje eerst boven ook vastgezet met het begindraadje van het rondje.


Kraaltjes als oogjes, aan de ene kant het hartje, aan de andere kant het klavertje vier en aan elke kant een bloem.


Een geluksvogel vol symboliek!



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk, extra lang weekend, het Pinksterweekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een lief vogeltje! Op deze manier heb ik een keer granny kerstsokken gemaakt door 'verkeerd' te meerderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig bedacht en uitgewerkt Akkelien, vind je
    Geluksvogel SUPER geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijkerd, die kan niet anders dan geluk brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met liefde gehaakt, als dat geen geluk brengt !

    BeantwoordenVerwijderen