{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 25 mei 2023

Deken op donderdag: mijn MB2018 (6)

Deken op donderdag: mijn MB2018 (6)


Het is weer donderdag en dat is momenteel dekendag. Vandaag weer een update van die gehaakte Mystery Blanket van mij.


Alle 6 de blokken zijn klaar:


De draadjes zijn afgehecht, ze zijn geblockt en de steken zijn geteld en genoteerd. Tijd om aan de slag te gaan met het aan elkaar maken. In het patroon wordt een manier beschreven met een extra lange draad aan de tunische haaknaald. Die draad heb ik wel in huis, maar is nog steeds ongebruikt. Ik zag toevallig op Facebook iets langskomen van Haakinformatie, hoe zij granny's aan elkaar haakt. Ik bekeek dat even en dacht dat ik het snapte en haakte toen de eerste twee blokken aan elkaar. Ik ben dik tevreden, al blijk ik het toch anders te doen 😁


Kijk dan, wat een mooi randje er tussen de blokken komt!
Op de volgende foto zijn er steeds al twee blokken gekoppeld:


Er komt ook steeds wat rekenwerk aan te pas en ik heb eerst geteld en genoteerd hoeveel steken er bij elk blok aan een zijkant zitten. Dat is steeds een ander aantal zoals je ziet:


Toen ik de drie tweetallen bekeek, ontdekte ik dat ik er eentje toch anders vast had gehaakt dan ik van plan was...
Dat bracht weer wat twijfel. Uithalen of een andere volgorde kiezen. Ik heb de mogelijkheden bekeken en zoon om advies gevraagd. Ik ben eruit.

In de volgende collage zie je rechstboven wat ik van plan was. Maar het onderste blok heb ik net andersom aan het bovenste gehaakt. Er zijn verschillende mogelijkheden. Volgens zoon is die van rechtsonder het beste. Dat gaat 'm worden.


Ik ga foto's maken als ik de volgende delen aan elkaar bevestig. Dan kan ik hier laten zien, hoe ik ze aan elkaar haak. Ik denk dat ik deze methode zelf vaker ga gebruiken.
Ik haak lekker door.

Wordt vervolgd 🙂

De Mystery Blanket is een jaarlijks project van Breiclub.nl. De versie van 2018 is ontworpen door Bianca Boonstra-Becker van Chefwol.
Zij ontwierp dat jaar de brei- en de haakdeken. En ik pas nu 1 blok van deze haakdeken aan naar m'n eigen inzicht. Deze versie heet de Nordpolen.
Meer over deze dekens vind je onder het label "Mystery Blanket 2018".


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een mooi randje ik heb het ook gelezen ook eentje die ik ga onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig hè, zo'n vraagbaak in huis, toch wel jammer dat ik hier alleen mijzelf heb om advies te vragen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vol bewondering kijk ik naar al die blokken, stuk voor
    stuk zijn het SCHOONHEDEN!!! Een behoorlijke
    klus omdat helemaal naar je zin samen te voegen,
    maar zoals ik lees heb je goede hulp van je zoon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen