{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 16 mei 2023

Dinsdag - poppendag In m'n nopjes met het nieuwe popje

Dinsdag - poppendag In m'n nopjes met het nieuwe popje


Vorige week liet ik zien dat ik met een nieuw popje bezig was. En vandaag zie je meer!

De japon heb ik gebreid met "koninklijk blauw" en oranje "stipjes. Misschien heb je daardoor kunnen raden wat de naam is van deze nieuwe dame.


Het lijfje is gestreept:


Bij de mindering bij de schouders heb ik deze keer 1 steek tussen de minderingen gedaan. Dat vind ik op zich wel mooier.
Het hoofd is er weer direct aan vast gebreid, de nek is bij mij 3 toeren (dit is vooral informatie voor mezelf 😉).


De armen vind ik wel goed gelukt, de benen iets minder. Vooral bij de "schoenen" is 't nogal grof. Ik heb dit hier en daar wat bijgewerkt. Misschien de volgende keer 5 of 6 steken op dikkere naalden?


Ze zat best wel een tijdje bij de kapper.... En ze had nog steeds geen gezicht, dus ze kon er zelf ook nog niks van vinden...


Ik heb gegoogled wat de kleur ogen zou moeten zijn, M'n inspiratie heeft bruine ogen. Voor haar lippen koos ik een koraalkleurtje:


Dat was niet naar m'n zin, de mond was lastig deze keer. Best vaak uitgehaald en uiteindelijk met bordeauxrood een andere mond gemaakt:


Morgen is ze jarig, onze koningin! Dan is 't zo'n beetje Koninginnedag.
Mijn popje heet Maxima. Had je het inmiddels geraden?

Ze heeft nog wel iets nodig, vind ik. Dus volgende week meer, schat ik zo in.

De inspiratie voor Lytje Faam en Maxima komt van Marjan en het patroon is van Terry White, je vindt het hier op Ravelry.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Nou, jouw koningin ziet er piekfijn uit! Haar jurk is prachtig, maar haar kapsel is ook erg goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maxima is goed gelukt! Zou het trouwens niet te doen zijn om de armen en benen op een punnikklosje te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou best kunnen, maar een i-cord breien op een naald is echt wel zo makkelijk! Zeker met 4 steken!

      Verwijderen
  3. Jaaa ik had het goed geraden, echt een ontzettend
    leuk popje. Ik denk dat ze misschien een mooie hoed
    en oorbellen nog wel kan gebruiken. En een klein wit
    stipje in de ogen voor de sprankeling. Het is maar
    een ideetje hoor ;-))

    BeantwoordenVerwijderen