{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 31 mei 2023

Boek: Haken á la Bloemen

Boek: Haken á la Bloemen


Het is inmiddels al haar derde boek: Haken á la Bloemen:


Die "Bloemen", dat is natuurlijk Karin Bloemen, kleurrijke en flamboyante vrouw. Het is het eerste boek dat ik van haar heb bekeken, ik zag het bij de bibliotheek en nam het mee, om het eens te bekijken. Kijk je mee?


De extra titel van dit boek is "Circles and Colors" en je ziet dat de foto's bij de inhoudsopgave ook al rond zijn. 
In dit boek vind je allereerst een uitleg over cirkels, over kleuren en over de haaktechnieken.
Je vind patronen van diverse vesten, truien en ook een gilet en een topje in dit boek.


Ook sjaals, beanies en tassen en zelfs een tafelkleed. Veel kleurige foto's die er heel feestelijk uitzien. En uiteraard een aantal omslagdoeken. Dat hoort helemaal bij Karin Bloemen.


In totaal zijn het 20 projecten.


De tekst van de achterkant citeer ik hier:
"Cirkels, bloemen en kleur: haak-couture voor ieder niveau.
Karin Bloemen komt met alweer haar derde boek in de Haken á la Bloemen-serie en dit keer staan cirkels in de spotlight. Dit boek zit boordevol flamboyante inspiratie voor kleurrijke haaksters. Haak (je een slag) in de rondte om de mooiste en aaibaarste kledingstukken en accessoires te creëren. Waag je aan kleine en grote haakprojecten zoals het roze cirkelvest, de vlammende stola, schubbensjalen, het flowerpower tafelkleed, beanies, scrunchies en veel meer. Alle patronen worden stap voor stap uitgelegd, inclusief foto's en haakschema's. Haken á la Bloemen - Circles and colors is creatiever, kleurrijker en nóg meer Karin dan ooit. Met haar ontwerpen geef ook jij de wereld wat meer kleur!

Heel veel haakplezier!
Liefs, Karin xx"

Dit zijn haar andere 2 boeken:


Ik vind het een vrolijke en kleurrijk boek, al is dit niet mijn ding. 
Ik zou natuurlijk best een effen versie kunnen maken van bepaalde modellen, want dat er leuke patronen in staan, dat is zeker waar!

De patronen zijn gemaakt door Karin en haar zus Yolanda Bloemen.
De uitgever is Luitingh-Sijthoff.
Het boek heeft 144 pagina's, het is een hardcover en de prijs is € 21,99.
ISBN: 978 90 210 3354 9

Wat fijn dat ze in de bibliotheek in Sneek zoveel handwerkboeken hebben!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Altijd leuk, een boekbeschrijving van jou. Ja dat is super fijn dat je het bij de Bieb kunt lenen, als het dan goed bevalt, je ziet meerdere patronen die je kunt gebruiken, dan zou je het zelf kunnen kopen. Mijn ervaring met handwerk boeken is dat ik er toch maar vaak een ding uit maak. Ik koop inmiddels minder vaak een boek. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk. Naar idd een bieb is dan reuze handig. Ik wil er eerst over nadenken of ik het wel ga aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Karin is een heerlijk kleurrijk persoon, en als ik de bladzijdes zo bekijk staan er veel leuke patronen in. Zo'n bolero van
    kleurrijke cirkels lijkt me wel wat. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag dit boek gisteren in onze bibliotheek en moest hem natuurlijk even inkijken. Leuke patronen, maar ook niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen