{ 'anonymize_ip': true }

maandag 22 mei 2023

Creatief bij Jikke in mei

Creatief bij Jikke in mei


Op de eerste donderdag in de maand is er tegenwoordig een extra "creatief café", Creatief bij Jikke. En dat was in mei op de vierde. Vandaag laat ik zien waar iedereen zo'n beetje mee bezig was.


Agnes was nog met haar eerste sok bezig, Ze doet dat momenteel op een rondbreinaald met "magic loop". Anneke was ook met sokken bezig, Marijcke breit aan een deken. Andere Anneke had haar eerste eekhoorn af. Heel knap, want als ik het goed begrepen heb is het sowieso het eerste dat ze haakte!. Henne heeft inmiddels twee eekhoorns opgestuurd, die is namelijk een actie van de ASN-bank. Henne is nu bezig met dat kleurige breiwerk linksonder. Wij mochten allemaal raden wat het is. Ik zag het toen niet, maar nu ik die foto steeds zie, herken ik het toch: het is een olifant! Geïnspireerd op een olifant van een doos "schilderen op nummer", en dat verklaart het aparte kleurgebruik.
Elly is bezig met een vest  naar een patroon van "Maak het met Miranda". Ik ken haar niet, maar Elly is heel enthousiast over het online handwerkcafé van deze Miranda. Voor het vest worden eerst stroken gebreid en op de foto midden onder zie je al twee stroken aan elkaar zitten. En als laatste foto in de collage het memoryspel waar Yke mee bezig is, de schildpadden. Ze was net voor de derde keer oma geworden. Dit is mooi speelgoed voor kleinkinderen!
Aukje ging weer verder met haar borduurwerk, maar daar heb ik deze keer geen foto van.

Elly had nog een nicht meegenomen, Jittie. Zij was nu bezig met de Nostalgia, die prachtige gehaatke deken.


Die mocht ik wel even op de foto zetten, altijd leuk! En wat een mooi haaketuitje heeft Jittie gemaakt! Daar hangt dan ook nog weer een erg leuk gelukspoppetje aan, misschien zie je het nog net liggen helemaal rechts.

Marijcke had een prachtige omslagdoek om, die mocht ik ook even vastleggen voor de blog:


Dit is een patroon van Marja de Haan van Trollenwol. Deze zie je op de omslag van haar boek "Öland breien". Zo'n mooi ontwerp, met al die leuke details, de schaapjes, de huisjes met de dakranden en dan de vissen op de rand. Aan de binnenkant zijn ze roze:


Ik schreef al eens een blog over een boek van Marja de Haan en daarin zie je ook die bewuste cover.

In de maand mei is er deze keer geen Creatief Café in de bibliotheek, doordat het Hemelvaartsdag was op de derde donderdag van de maand. 
Over anderhalve week is er wel weer Creatief bij Jikke. Dat is op donderdag 1 juni en deze keer een uurtje eerder: van 13.30 -15.00 uurDat is in Bistro Jikke, in de Stadsherberg in Sneek, op de Lemmerweg 8. Vlak bij de brug en de Waterpoort.

Op 15 juni is er dan weer een Creatief Café in de bibliotheek, van 14.30 - 16.00 uur.

Voor beide activiteiten geldt: van harte welkom! 
Je hoeft je niet vooraf aan te melden. Neem je eigen handwerk mee. Consumpties zijn voor eigen rekening. 
Het is heel leuk om met elkaar bezig te zijn en elkaar te inspireren!



Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten