{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 10 mei 2023

Winkelen

Winkelen


Dit is de week van de stenen winkel en maandag had ik het al over een winkel in Bolsward. Er is daar nóg een winkel waar je wol kunt kopen: Trendywol. Die winkel kende ik al langer, toch is daar wel het een en ander veranderd. Er is een nieuwe eigenaresse en er is een nieuw adres!


Lolkje is met pensioen en Hendrika heeft de draad van haar over genomen en is met de winkel verhuisd naar Dijkstraat nummer 6.

Via Facebook weet ik dat er allemaal mooie wolletjes zijn en dat er diverse activiteiten zijn, er worden o.a.diverse workshops gegeven.
Eindelijk ben ik er geweest en heb ik het zelf kunnen bekijken. 

Een leuke ontdekking voor mij waren de kleinere sokkenwolletjes, bijvoorbeeld deze van Katia, United Socks:


Bolletjes van 25 gram in hele mooie kleuren. Ik koos deze vier uit om mee te nemen:


Thuis ontdekte ik dat het niet voldoet aan mijn wens dat het wasbaar is op 40º, daarom denk ik dat ik er geen sokken van maak. Ik ga ze waarschijnijk gebruiken voor mittens.
De samenstelling is 75% wol, 25% polyamide en de looplengte is + 100 meter.

Ik zag ook nog deze bolletjes "My first Regia", ook 25 gram.


Deze drie kleuren zo leuk bij elkaar, dat worden vast fijne sokken 😊
De samenstelling is 75% scheerwol en 25% polyamide, dit mag wel op 40º gewassen worden. En van 75 gram kan ik best een paar sokken breien! 

Dit bordje zag ik bij de kassa hangen:


Hoe toepasselijk en herkenbaar.

Ja, ik houd ervan, even struinen in een stenen winkel! Jij ook?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Nou, dat ruikt naar een heerlijk winkeltje en wat leuk om daar rond te snuffelen.
    Sokken op 30 graden wassen vind ik ook geen optie. Mijn man had outdoor wandelsokken besteld (gewoon omdat ze lekker zitten) en die mochten ook maar tot 30. Ik heb dat een paar keer gedaan en nu gaan ze gewoon in de 40 en 50 graden was. Het gaat nog goed ook..
    Nou, we gaan vast wel weer zien wat voor moois jij van deze bolletjes gaat breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave quote. Daar maak je veel creatieve mensen blij mee. Het winkeltje lijkt me heerlijk om rond te struinen en nieuwe ideeën en materialen op te doen. Helaas gaan in mijn omgeving steeds meer wolwinkels stoppen en kunnen zij geen opvolgers vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zo'n winkel in de buurt, hier in Hoorn hebben we nog maar 1 (dure) wolwinkel en geen enkele echte hobbywinkel, ik meen laatst wel gezien te hebben dat er nog een wolwinkel komt, maar ja, daar heb ik nu niet meer zoveel aan nu het haakvirus mij weer verlaten heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatieve mensen hebben misschien geen rommel maar het is wel vol.

    BeantwoordenVerwijderen