{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 29 november 2023

Koffieboontjessokken

Koffieboontjessokken


Van deze mooie bol sokkenwol



heb ik een paar sokken gebreid. Scheepjes Our Tribe, ik vind het prachtig garen. Het is gemaakt met 70% Merino Superwash en 30% Polyamide. Heerlijk zacht én je kunt het wassen op 40º.


Ik begon er tijdens onze vakantie mee, op een van de laatste dagen. De volgende foto is alweer thuis en dat is direct de laatste tussenfase-foto die ik gemaakt heb.


Het zijn weer sokken met koffieboontjes, een favoriete steek van mij. Het past heel goed in dit geval bedenk ik nu. Koffieboontjes - bakkie troost en deze sokken zijn een beetje bedoeld als troostsokken.
Wat ik er verder nog van kan vertellen: het getal 13 vormde de leidraad.
4 x 13 = 52 steken opgezet.
13 toeren boordsteek (2 r, 2 av, vanwege de koffieboontjes).
Doordat er 52 steken zijn, heb je rondom 13 koffieboontjes.
In totaal zijn er 2 x 26 koffieboontjes van de boord naar de teen.

In deze blog schreef ik over de koffieboontjes.


Op de volgende foto zijn de sokken afhecht en geblockt.


Hier volgt nog een verzendtip. Met een kerstzegel mag je brievenbuspost versturen tot 50 gram. Dus deed ik elke sok in een enveloppe en kregen ze elk een deccemberzegel:


Als ik ze in 1 enveloppe had gedaan, had ik 3 normale zegels moeten gebruiken. 
Gelukkig kwamen ze tegelijk aan! Ze zijn weer herenigd. De ontvangster heeft ze direct aangetrokken en ze zitten heerlijk 😊


Verder liet ze me weten dat ze de kleur mooi vindt en het patroon prachtig.


Met liefde en aandacht gebreid! Het vijftiende paar van dit jaar.


🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat slim van je, met die postzegels en elk apart opsturen!!
    Het zijn prachtige sokken, vooral die kleuren vind ik leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn als je iemand met een paar gebreide sokken een beetje troost kunt bieden. Een mooi paar dat wat warmte brengt.
    Slim, om ze zo te verzenden!
    Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben, die bij alledaagse dingetjes rekensommetjes maakt 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de kleur ook heel mooi! Als ik verder ben met mijn trui, dan wil ik ook sokken breien met het koffieboontjes patroon. Goed idee van het versturen, zo blijft het enigzins betaalbaar. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen