{ 'anonymize_ip': true }

maandag 21 augustus 2023

Nieuwe sokkenprojecten

Nieuwe sokkenprojecten


Het is jullie bekend: sokken breien is momenteel mijn hobby. En aangezien ik zoveel sokken brei dat ik zelf toch eigenlijk wel genoeg heb, brei ik ze ook wel voor iemand anders. Voor speciale mensen doe ik dat met veel plezier.

Zo sprak ik Nelleke onlangs over deze hobby van mij. 10 jaar terug heb ik sokken voor haar man gebreid. Toen was 't nog niet echt mijn hobby en het viel me toen ook nog niet helemaal mee. Haar man kreeg ze toen met Sinterklaas en in deze blog zie je het eindresultaat.
De sokken zijn nog steeds in gebruik! Ik zei dat ik best nog eens sokken wilde breien als ze zelf garen kocht. Zij besteld graag online en vroeg me een winkeltip. Ik word altijd blij van "Blij dat ik brei" en daar bleek Nelleke heel goed te kunnen slagen.

Ik wist wel dat Jeanet de wolletjes als het even kan als brievenbuspost verstuurd, maar had dat zelf nog niet zo ontvangen.


Zo passen er gewoon 2 bollen sokkenwol in zo'n plat brievenbusdoosje! Super handig, want je hoeft er niet beslist voor thuis te blijven. Bovendien is het kosten besparend. 

Ik heb de bolletjes wel zo snel mogelijk bevrijd:


Oeh, wat een mooie wol, luxe hoor, met zijde erin! En het voldoet nog aan mijn eis ook dat het op 40 graden gewassen mag. Van Lang Yarns, Super Soxx Silk Superwash.
De samenstelling is: 55% wol, 25% polyamide en 20% zijde. Het is 100 gram, ongeveer 400 meter en er zou een paar sokken uit moeten kunnen tot  en met maat 46 en die man van Nelleke heeft maat 45.

Jeanet maakt een pakketje altijd extra leuk, met een aardigheidje en een persoonlijke groet:


Dat patroontje van de korte kousen Nella ga ik vast en zeker een keertje proberen, al zal dat niet met deze wol zijn.

Ik heb de vrije hand qua patroon en er is geen haast bij. Je ziet vast over enige tijd wel iets langskomen hier 😉


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Je hoeft je ook nooit te vervelen... Wat een prachtige bolletjes kreeg je opgestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke blog, Akkelien! En de sokken worden vast prachtig. Erik en ik zijn heel benieuwd 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bolletjes zijn het maar wat een giller dat het platgedrukt gewoon in de brievenbus past. Dat is nog eens meedenken hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah fijn, handwerken met een doel is zoveel leuker dan "zomaar, we zien wel wie het wil hebben". Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk weer nieuwe plannen :-) over een tijdje wil ik ook graag sokken breien, mij leek het patroon van het koffieboontje wel leuk. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen