{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 augustus 2023

Vriendelijke vrijdag en slaapmutsjes

Vriendelijke vrijdag en slaapmutsjes


In deze zomerweken vind je hier steeds een vriendelijke bloemengroet op de vrijdagen.

Vorige week waren het zonnebloemen en toen ik de Lego-zonnebloemen toevoegde aan m'n vaasjes met Lego-bloemen, zag ik het slaapmutsje weer. 


Deze dus:


Zo'n leuk bloemetje! Gewoon jammer dat ik 'm momenteel niet meer in onze tuin zie. Ik ga m'n best doen! Ik heb nog allemaal zakjes bloemenzaden van de supermarkt.


Poiesz bestaat 100 jaar en heeft allemaal leuke acties, ze deelden o.a. zakjes uit met een zadenmix voor bloemen in oranje-groen tinten, de kleuren van deze supermarkt. Het gaat om Goudsbloem, het Slaapmutsje en Oostindische Kers. Ik heb al gezaaid, maar de enige bloem die ik tot nog toe heb ontdekt is van de Oostindische Kers.
In de wijk heb ik wel slaapmutsjes gezien, deze bijvoorbeeld:



Maar goed, het slaapmutsje vind ik al langer leuk, die zit ook in mijn Bloemen-ABC! Je vindt hier hoe ik deze bloem gehaakt heb.
Ik heb 'm op mijn bloemenkrans:



Kan ik trouwens nog iemand blij maken met zo'n zakje zaad? Laat het weten in een reactie. Ik kan best zo'n zakje versturen naar een (of twee?) bloemenliefhebber(s).

De eerste zonnebloem bloeit!




Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Slaapmutsjes had Oma altijd in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat wordt je zonnebloem mooi! De oranje bloemetjes zijn ook mooi, mooi vrolijk kleurtje hebben ze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de zonnebloem van de buurman :-) Die groeit hoog boven de schutting uit, dus ik geniet heerlijk mee!

      Verwijderen
  3. Jammer dat je slaapmutsjes niet opgekomen waren. Mooi om te zien dat de zonnebloem het goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien heb je een hele grote zonnebloem! Die vind ik machtig mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buurman heeft een aantal zonnebloemen, tegen de schutting aan gezaaid en ze groeien hoog boven de schutting uit. Wij genieten heerlijk gratis mee :-)

      Verwijderen