{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 17 augustus 2023

Een deken voor zoon (7)

Een deken voor zoon (7)

Odin, baard en snor

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

De baard en snor zijn inmiddels goed te herkennen.
Er zijn al 70 toeren gehaakt:


Het waaide weer heel hard, toen ik deze foto's nam, vandaar de stenen.
Ook wel leuk om een stukje van de achterkant te laten zien. Best netjes, vind ik zelf 🙂


Je haakt steeds 1 toer met 1 kleur en haakt steeds van rechts naar links. Soms ontdek je in een volgende toer dat je een foutje hebt gemaakt. Dat is bij mij dan dat ik verkeerd heb ingestoken, een vaste in de voorste lus bijvoorbeeld, zoals op deze foto:


De grijze steek zit in de voorste lus, nu past dat paarse stokje er niet in.
Dan kun je de grijze toer uithalen tot dat punt, de fout herstellen en die toer weer af haken.


Daarna kun je gewoon weer verder. In het begin had ik vrij regelmatig een fout, nu af en toe. Tinna Thorudottir Thorvaldur heeft een filmpje met een aantal handige trucs en manieren om fouten te herstellen. Daar staat deze methode ook bij. Leerzaam! Dat filmpje zie je hier.

Inmiddels zijn er 80 toeren klaar en ben ik weer met een nieuwe kleur bezig, Roermond.



Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Je weet de kleuren zo mooi te combineren, het wordt een heel speciale deken, erg gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooi hoor, hoe breed wordt de deken eigenlijk?
    80 toeren, hoe bepaal je wanneer je overstapt op een andere kleur? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is fijn dat je soms maar een stukje v.e. toer hoeft uit te halen bij een foutje. Ook als dat foutje een paar toeren lager zit...
    De achterkant ziet er keurig uit!

    BeantwoordenVerwijderen