{ 'anonymize_ip': true }

maandag 7 augustus 2023

Romantische zomersokjes, een blooper

Romantische zomersokjes, een blooper


In juli liet ik in een paar delen zien hoe ik die leuke Romantische zomersokjes maakte, met al mijn beste breitips voor sokken.

Ik maakte daarvoor heel wat foto's. O.a. deze:


Toen ik deze foto voor de blog wilde gebruiken, ontdekte ik dat ik had zitten knoeien. De gaatjes lopen heoemaal niet mooi diagonaal door. Ik heb het deels niet laten verspringen en deels 1 steek laten verspringen of zoiets. Het gaat om de laatste 4 rijen met gaatjes.
Even overwoog ik dit als "handtekening" te beschouwen. Uiteindelijk zit het toch meestal in de schoen en ziet niemand dat. Maar... niet leuk als je juist van deze sokken een uitgebreide patroonbeschrijving maakt. 

Ik heb een stukje uitgehaald en het opnieuw gemaakt. Ik had nog een beetje te kort, en moest zelfs nog een draadje aanhechten. Daar zie je niks van gelukkig :-)


Wil je deze sokjes ook maken?
Alle blogs over deze sokjes vind je onder het label "Romantische zomersokjes".
En hier zijn de afzonderlijke delen:
Deel 1 Het begin, boord
Deel 2 De hiel
Deel 3 De spie
Deel 4 De teen


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Het is dat je het zegt, nu is het inderdaad netter, maar het zou mij niet opvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch mooi ´hersteld´. En thx voor het patroon.
    Binnenkort zet ik ook weer een paar op en zal je patroon gebruiken.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gek is dat toch hè, dat je soms opeens op een foto ziet dat er iets niet goed is gegaan. Alsof je dan anders kijkt...
    Ik snap dat je dit even goed wilde maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat je het wou herstellen.
    Met naaiwerk heb ik dat ook, anders blijf je je er steeds aan ergeren. Het waren en zijn mooie sokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap van je dat je dan toch weer een stukje uithaalt,
    maar wat je al schijft het patroon moet wel kloppen. Ze zijn erg leuk deze Zomersokjes, alleen draag ik zomers nooit sokjes en pas als het zo koud is dat mijn voeten aanvoelen als ijsjes ga ik ze weer dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen