{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 3 augustus 2023

Een deken voor zoon (5)

Een deken voor zoon (5)

De baard van Odin

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Vorige week liet ik zien dat er een begin was gemaakt. Inmiddels ben ik al verder, ik ben van plan om iedere tien toeren een foto te maken.

20 toeren:

30 toeren:


Inmiddels de derde achtergrondkleur erin, zoals je ziet, Coevorden.

Ook heb ik vast wat draden afgehecht. Bij deze techniek haak je steeds 1 toer per kleur, steeds van rechts naar links, dus zijn er veel begin- en einddraden. De begindraden haak ik iedere keer direct mee. De einddraden van de toeren tot ik met de gele kleur begonnen ben, heb ik nu met een naald weggewerkt.


Annet attendeerde me op een youtube-filmpje waarin uitgelegd wordt dat je dat ook met de einddraden kunt doen, je ziet het hier.
Ik vind het handig om toch 2 toeren te wachten met afknippen. Soms ontdek je namelijk een foutje en dan kun je nog even een deel uithalen om dit te herstellen. Daar kom ik vast nog wel een keertje op terug.

Het afhechten op die manier werkt best wel goed. Ik ben het direct gaan toepassen en je ziet dat ik nog een paar draadjes met een naald moet wegwerken:


40 toeren gehaakt en de achtergrondkleur is nu Vlissingen (Scheepjes Colour Crafter):



Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie techniek! Leuk om te zien wat er ontstaat. Dat meehaken van de draadjes scheelt enorm. Anders zouden het wel heel veel draadjes om af te hechten zijn.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk als je weer met een andere kleur mag gaan werken hè... En dan wil je meteen nòg een paar toertjes doen...
    Je gaat waarschijnlijk geen dubbele rand om de deken haken, want anders is het draadjes afhechten onnodig werk.
    Dit is wel een handige manier van draadjes wegwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi nu al. Zeker leuk weer een kleurtje erbij. En je ziet al patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er veelbelovend uit Akkelien, echt een super
    mooie kleurcombinatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat mijn tip je heeft geholpen, ik heb nu zelf ook eindelijk de video helemaal bekeken. Ik denk dat ik bij een volgend project ook deze techniek ga gebruiken. Je bent trouwens al lekker opgeschoten!

    BeantwoordenVerwijderen