{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 24 augustus 2023

Een deken voor zoon (8)

Een deken voor zoon (8)

Het neusje van .... Odin

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Er zijn hier al 90 toeren gehaakt:


Het is zo leuk om te doen! Eigenlijk handwerk ik alleen 's avonds. Hier neem ik praktisch iedere dag even tijd voor overdag. Een hele mooie afleiding, het is echt ontspannen en genieten. Leuk om te zien hoe toer voor toer de lijnen verschijnen en ook om te zien wat de kleuren doen.

Ik kreeg de vraag hoe ik de kleurenvolgorde bepaal. Zoon en ik vielen allebei voor de kleurrijke versie die je op de Ravelrypagina van de ontwerpster kunt zien. Die is met garen met kleurverloop gemaakt en dat is niet meer leverbaar. We besloten dat we dat dus niet precies zouden nadoen. Zoon heeft de kleuren gekozen en liet mij in eerste instantie mijn gang gaan en ik dacht: ik laat het wat vloeiend verlopen, vandaar: groenachtig, naar geel en dan oranje. 
Zoon vond dat het meer "random" moest en daarom is er daarna voor paars gekozen. Eigenlijk "doen we maar wat". Ook in de lengte van de delen. Maar soms heb ik een reden om het wat anders te doen. Daar kom ik nog op terug.

Geel mag na het rood in de herhaling en hier zijn er 100 toeren gehaakt:


Dat is bijna de helft.
Daarna komt nog wel de rand er omheen en dat wordt ook nog wel een klusje 😉

Elizabeth, oftewel Busy Bessy, heeft ook al veel gehaakt én geschreven over deze techniek en er zelf ook al een deken mee bedacht. Als je geïnteresseerd bent in haar ervaringen en tips, kijk dan zeker even hier.

Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Dat kleurrijke is zò leuk in een deken en het oogt heerlijk vrolijk. Je gaat best snel, Akkelien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond hem al heel gaaf worden, maar hij wordt steeds gaver, zeker omdat jullie samen het verloop bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad dat word een mooie deken en wat een leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt een prachtig kunstwerk aan het worden Akkelien,
    juist de variatie in het patroon blijft je enthousiasme geven om er mee verder te gaan lijkt me zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi en wat ben je al weer een stuk verder binnen een week :) Leuk dat je er zoveel plezier aan beleeft. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ga je snel! Nu de neus erin komt wordt het steeds herkenbaarder.

    BeantwoordenVerwijderen