{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 31 augustus 2023

Een deken voor zoon (9)

Een deken voor zoon (9)

Odins ogen

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Op de volgende foto heb ik 110 toeren gehaakt.


Ik kreeg een vraag over de maten van de deken. Die is nu ongeveer 97 cm breed en de hoogte was op dit moment zo'n 65 cm. Dit is iets over de helft. Dus zal de deken 120 cm hoog worden. Er komt nog een rand om, dus daar wordt de deken dan nog groter van. 

Ik kom ook nog even terug op de vraag over het gebruik van kleuren.

In de volgende foto zie je dat ik met lila door gehaakt had tot die bovenste krul gevuld was. Ik wilde niet dat daar bovenin nog een randje rood zou komen. 


Het was wel steeds duidelijk dat de ogen blauw moesten worden, net als in 't originele onwerp. Later vond ik een variant die een schuine streep had gemaakt in het ene oog. Dat is helemaal perfect, volgens zoon. Odin heeft namelijk een oog geruild om van de bron van wijsheid te mogen drinken.


Ik vond het wel mooier om die hele streep dan in die kleur te haken, dus heb ik even wat gespeeld met een draadje extra tijdens het haken. Ook die bovenste gele steken, rechts en links op de foto zijn met een extra draadje gehaakt terwijl de rest van die toer al oranje is. Ik snap de techniek nu goed genoeg om dat te doen 😉

Op de volgende foto heb ik 120 toeren gehaakt:


Ik geniet nog steeds van elke toer die ik haak!

Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Ik dacht, gauw bij Akkelien kijken, het is donderdag, dekendag :) Wat mooi weer, mooi dat met die ogen. Ik kan me goed voorstellen dat je er met plezier aan ‘werkt’. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie :-) Ja, ik wil steeds heel graag weer 10 toeren gehaakt hebben, om weer een foto te maken. De techniek is heel leuk!

      Verwijderen
  2. Wat heb je al weer vorderingen gemaakt Akkelien, het
    gaat echt een JUWEEL worden, of eigenlijk vind ik dat nu al zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om dit haakwerk weg te leggen, het wordt zo gaaf! Cool dat het geruilde oog een streep is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt een prachtige deken Akkelien. En nu maar hopen dat je zoon een eigen huis gaat vinden en dan zijn mooie deken mee kan nemen. Fijn weekend alvast! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie maat voor deze deken, hij wordt steeds mooier!

    BeantwoordenVerwijderen