{ 'anonymize_ip': true }

maandag 14 augustus 2023

Creatief Café, eerste week van augustus

Creatief Café, eerste week van augustus


Een slak en een haas vieren tegelijk nieuwjaar. Dat zei Jacobien tegen Agnes, toen Agnes zei dat ze vreesde wel een jaar over deze sok te zullen doen.


Wij denken allemaal dat die sok eerder klaar is, want ze had er inmiddels toch al weer een stel klaar, zie het eerste paar in de volgende collage:


Het tweede paar is een paar troostsokken van Jacobien. De eerste is gebreid van een bol kleurige sokkenwol van Opal, de tweede maakt ze in kleuren die daar een beetje bijpassen, wel zeer bewust met een zwart stukje erin en daarna wordt het weer lichter.
Op de derde foto zie je de sokken waar Anneke mee bezig is. Wij zijn allemaal weg van die mooie kleurencombinatie! En de vierde foto, dat is mijn breiwerkje, ook sokken.

De vorige keer was Henne bezig met het breien van vogeltjes, ik liet er al wat van zien in deze blog. Yke was nu vogeltjes aan 't haken. Yke houdt niet van breien. Ik heb 't eens bekeken, de truitjes passen het gehaakte vogeltje ook! Dat lijkt me een mooie oplossing. Yke heeft namelijk al iets van 7 van die vogeltjes af. De bibliotheek wil graag iets van 7 setjes, dan moeten er nog wel heel wat truitjes gebreid worden. Tara was daar nu mee bezig. Henne heeft er ook al wat gebreid. En gaat nog wat maken.


Maar eerst wil ze de deken voor haar kleinzoon af hebben en dat was dan ook het project dat zij mee had:


Het was weer een heel gezellige middag, de tijd vloog om, op 3 augustus. 
Er is elke eerste en derde donderdag van de maand een Creatief Café in de bibliotheek in Sneek, dat is dan van 14.30 - 16.00 uur.
Geheel vrijblijvend, neem je eigen handwerkje (of andere creatieve activiteit!) mee. Koffie/thee is tegen een kleine bijdrage te verkrijgen.
De eerstvolgende keer is aanstaande donderdag, 17 augustus. Zie ik je dan?


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Helaas moet ik donderdag werken en zie je me dus niet in Sneek, maar wat zou dat gezellig zijn om bij jullie binnen te lopen en al jullie mooie werken bewonderen en zelf lekker breien aan mijn dekentje. Maar wie weet, komt het er ooit nog eens van! Veel plezier donderdag! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuke opmerking, die had ik nog nooit gehoord.
    De dames breien graag sokken, zo te zien...
    Wat leuk dat vogeltje met een truitje aan!

    BeantwoordenVerwijderen