{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 augustus 2023

Toffe peren op vriendelijke vrijdag

Toffe peren op vriendelijke vrijdag


Dit is alweer de laatste vrijdag van augustus, wat vliegt de tijd!
In de afgelopen weken had ik het op de vrijdagen vaak over iets uit de tuin en dan vooral bloemen. Vandaag ook iets "botanisch", de perenboom!

Dit jaar hebben we maar liefst 4 peren aan de boom hangen, voor zover ik het kan zien. Het had er minstens eentje meer kunnen zijn, maar met een van de zomerse stormen is er al een peertje van de boom gewaaid. Ik zag dat de peren deze week in de aanbieding zijn bij onze supermarkt hier dichtbij, dus het seizoen begint ๐Ÿ

Zie ook deze blog

Van peren kun je perenjam maken en dat heb ik wel een paar keer gedaan. De laatste jaren niet, vooral wegens erg weinig peren aan onze boom en omdat ik niet erg veel jam meer eet.
Deze gehaakte peertjes maakte ik voor op potjes perenjam die ik dan weggaf, aan "toffe peren" ๐Ÿ๐Ÿ

Zie ook deze blog

Hoe ik de jam maak, dat lees je in deze blog.

Eigenlijk deel ik vandaag dus een recept. Elizabeth, oftewel Busy Bessy, deelde in deze blog een plannetje, om vanaf september op iedere tweede vrijdag van de maand een makkelijk recept te delen. Leuk idee, vind ik! Dus ik maak vast een beetje reclame voor  "Recept van de maand" ๐Ÿ™‚

Deze toffe peer vond ik ook nog in m'n archief, gehaakt in augustus 2016, zie ook deze blog.


๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ  ๐Ÿ

Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook amper peertjes aan de boom, de meesten zijn nog aangetast ook. Volgend jaar is het vast beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weinig peertjes aan de boom, dan maak jij ze gewoon zelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen