{ 'anonymize_ip': true }

maandag 23 december 2019

De laatste handwerkavond van 2019

De laatste handwerkavond van 2019


Het liep allemaal wat anders deze maand. Toch was er natuurlijk een laatste handwerkavond voor dit jaar. Deze keer op een dinsdag én op een andere locatie. Christine was de gastvrouw.


We kwamen in een mooi kersthuis, heel gezellig!
De tasje werden gevuld en wij gingen aan de haak met eigen projectjes of een van de ideetjes die ik in de gauwigheid mee had genomen.




Lekkers op tafel, thee en koffie erbij en maar haken, en praten!

Margriet haakte dit leuke boompje, een idee dat ik weer zag in deze blog bij Breiclub.


De foto is niet helemaal scherp, door 't licht. Het idee is dat je steeds een groter rondje haakt. De eerste is van 6 vasten in een magische ring. Bij de tweede haak je daar nog een toer omheen met steeds 2 vasten in elke steek. En zo steeds een extra toer. Uiteindelijk rijg je ze aan een draad met kralen ertussen. Erg leuk!
Hedy probeerde het ook, maar ze meerderde té vaak. Ze gaat thuis nog een poging wagen.

Christine haakte deze sterren:


Het is dit patroontje van Dinah. Ik haakte zelf ook zo'n stel voor in de kersttasjes, die laat ik deze week nog zien. Je ziet ze trouwens al in de nieuwe hoofdingsafbeelding.

Zelf haakte ik deze twee huisjes. Voor bij kerstkaarten van mensen die dit jaar verhuisd zijn en dus hun eerste kerst in het nieuwe huis vieren.


De huisjes zijn op basis van mijn eigen patroon, je vindt het hier. In plaats van fluffy garen gebruikte ik nu een glittergaren voor het dak.

Willemien had haar corner-to-corner project mee. Een nogal donkere kleur, dus ik heb geen foto gemaakt.

We hebben later nog de tasjes uitgepakt en alles bewonderd, maar dat is voor een andere blog!


Fijne dag. Geniet ervan en denk aan de happy momenten
🍀!

Deze twee weken zijn er nog steeds blogs te lezen,
al zullen ze vast wat korter zijn,
hebben de poppen waarschijnlijk vakantie,
met de Rozeta hoop ik verder te komen al deel ik dat pas weer in januari.
Kortom: vakantietijd!
Hele fijne feestdagen, 
brei of haak kalm een goed einde aan 2019
en een prachtig, kleurrijk en creatief 2020 gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Gezellige en warme kerstdagen gewenst!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om met elkaar zo'n laatste avond te hebben in kerstsfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig zo'n kerstige handwerkavond om nog even snel wat kerstversiering te maken. Jij en de jouwen hele fijne feestdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen