{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 3 december 2019

Dinsdag - poppendag Verder met het hele kleine popje

Dinsdag - poppendag Verder met het  hele kleine popje 


Hier liet ik zien dat ik begonnen was met een klein popje.
Vandaag wat foto's van het vervolg.



Toen ik de armen aan het lijfje vast haakte, ontdekte ik dat ik beide armen "te dik" gehaakt heb. Ze zouden daar 6 vasten moeten zijn, ik had er 8. Ik ben tegenwoordig best goed in "corrigerend haakwerk", dus ik loste dat op met wat extra minderingen. Het is ook wel goed dat het popje een paar gespierde armen heeft, dat past heel goed in dit geval. 
Kijk, hier heeft ze haar hoofd én ogen:


Toen ik deze zomer in Dokkum was kocht ik die oogjes, alleen had ik me in 't patroon vergist. Ik kocht toen oogjes van 8 mm, dit popje heeft ogen van 6 mm. Ik bleek nog een stel van de goede maat te hebben. 


En wat een mooie jurk heeft ze, hé! Volgende week laat ik haar helemaal zien. En vertel ik haar naam en ook waarom zij gespierde armen kan gebruiken. 
Het is in ieder geval een ontwerp van Alexa van Amilishly. Zij heeft héél leuk nieuws: er komt een boek van haar uit! Je leest er meer over op bijvoorbeeld bij haar op Instagram.
Het heet "A Rainbow Colored Collection of Amigurumi Dolls". En je kunt het al bestellen, dat kan hier. Let op, het komt pas begin februari uit!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Dat jurkje, wow!
    Corrigerend handwerk, hihi, fijn hé om dat te kunnen 👍🏻
    Ik denk dat je armpjes perfect zijn: ik weet wel dat armen dunner zijn dan benen, maar gecombineerd met het grote hoofdje vind ik alles mooi bij elkaar passen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk poppetje gaat het worden. Voor je eigen poppenfamilie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt zeker een heel mooi popje met een prachtige jurk. Ik benieuwd naar haar hoofd en het bijbehorende verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gepriegel..., maar je houdt het wel vol!
    Het wordt een heel leuk popje, en wow.. dat jurkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat wordt dit een mooitje zeg! Ik ben benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er nu al leuk uit maar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een knap, mooi gevormd meisje wordt dat!

    BeantwoordenVerwijderen