{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 december 2019

Crea 5219 Rain

Crea 5219 Rain


De quote van de week is een wens die ik ooit in een boekje las:


Ik wens je
erg genegen
zoveel geluk en zoveel zegen
als alle druppels
van de regen

Dat is heel veel, hé! Wat een regen hebben we de laatste weken, maanden. 
Dus daar wil ik verder geen woorden aan besteden, ik ga over op de regenboog 🌈

Ik haakte in 2012 een slinger in regenboogkleuren, waar ik nauwelijks foto's van heb.
Gewoon driehoekige granny's en als je de juiste kleuren gebruikt, wordt het een vrolijk geheel. Ik haakte deze voor de juf van groep 8 van de basisschool, 21 vlaggetjes. Er zaten dat jaar zoveel kinderen in die groep. Een kleurrijk bedankje voor een mooi schooljaar!


Rond diezelfde tijd haakte ik dit regenboogje:


Ik heb gezocht of ik het patroontje nog kon vinden, niet gelukt. Zo te zien is het met wisselend vasten en halve stokjes gehaakt, maar ik zou het niet precies meer weten. Wel leuk, misschien probeer is het weer eens uit. Het is vooral een kwestie van meerderen op de juiste plaatsen en de kleuren doen de rest.

Update! Ik was nog even aan 't zoeken en zoals ik al dacht vond ik het ooit, lang geleden in de blog l'heurebleu.blogspot.com, en ja hoor, dat was hier. Zij verwijst naar de vindplaats van het patroon. Daar kun je het gratis downloaden, je moet wel een mailadres doorgeven. Ik heb het net gecheckt 🌈

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy

Wil je wat vooruit kijken naar de volgende woorden? Hier vind je de lijst! 



Fijne dag en een heel fijn weekend. En dit is ook de dag dat de kerstvakantie begint voor velen. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!

Deze twee weken zijn er nog steeds blogs te lezen,
al zullen ze vast wat korter zijn,
hebben de poppen waarschijnlijk vakantie,
met de Rozeta hoop ik verder te komen al deel ik dat pas weer in januari.
Kortom: vakantietijd!
Hele fijne feestdagen, 
brei of haak kalm een goed einde aan 2019
en een prachtig, kleurrijk en creatief 2020 gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het een hele mooie quote! Als we daar nu eens meer aan dachten... Het is vaak ook zo'n (slechte)gewoonte om over het weer te klagen. We krijgen gewoon wat goed is, denk ik altijd maar.
    Je driehoekjes en de regenboog zijn prachtig en die moeten we dan maar denkbeeldig omhangen als de dagen somber en nat zijn!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om het grijze van de regendagen te vergeten en over te stappen naar regenboogkleuren! Die vlaggetjesslinger is een hele vrolijke geworden; die wordt vast nog veel gebruikt door de juf.
    Ik wens jou en alle lieve mensen om je heen ook alvast hele gezellige feestdagen toe en een mooi en goed 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa de regenboog. Als het dan regent geef dan op zijn minst een regenboog. Jullie ook hele fijne feestdagen en alle goeds in 2020 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik klaag zelden over het weer, dat vind ik zonde van mijn energie en tijd. Je kan het toch niet veranderen..
    Jouw regenboog is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi toepasselijk gedichtje. Je vlaggetjes zien er gezellig uit met die vrolijke kleuren.
    Dat regenboogje (tenminste … het lijkt hetzelfde) zag ik als speeldoosje bij Wolplein. Zo mooi om te zien.
    Ik wens je ook fijne feestdagen en alle goeds voor 2020.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een andere. Ik haakte deze al in 2012, het was een gratis patroontje op een blogje, maar ik weet niet meer welke. Die van Wolplein is van een jaar of 2 á 3 terug. Het lijkt er inderdaad op, dat vond ik toen ook. Maar deze is echt veel ouder. Maar goed: als je een regenboog gaat haken, zal het hoe dan ook hier op lijken! Dat kan haast niet anders ;-)

      Verwijderen
  6. Héél mooie haakwerkjes en weet je wat het is, het geeft een zonnig gevoel op zo’n dag.
    Hele mooie eindejaarsdagen en een gezond 2020 !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige vlag. En een leuk idee. Eentje om te onthouden. Jij ook fijne dagen en vakantie.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gevonden ik laat hemnog een keer gaan drukmet andere bezigheden fijne dagen ookvoor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Precies; zonder regen geen regenboog! 😉

    BeantwoordenVerwijderen