{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 10 december 2019

Dinsdag - poppendag Het kleine popje: Aurelia

Dinsdag - poppendag Het kleine popje: Aurelia


Ja, ze is klaar, hoor, het kleine popje en haar naam is Aurelia.

Vorige keer liet ik haar jurk al zien en kon je zien dat ze vast 1 haar had.


Uiteraard kwamen daar nog heel wat haartjes bij:


Dat haar is hier samengebonden in een lage staart. 


Aurelia is inmiddels verhuisd, naar Frankrijk. Ik haakte haar namelijk voor m'n vriendin Anne die daar woont. Anne heeft een plan: ze wil het kanaal overzwemmen. Dat kanaal tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. Ze is al ruim een jaar aan het trainen!


Vandaar dat het best goed uitkomt dat Aurelia wat steviger armen heeft gekregen.


Aurelia is een ontwerp van Alexa Boonstra van Amilishly Design en je vindt dit patroon in het boekje Zomer & Zee Haaksels. Hier schreef ik over dit boekje.
Alexa schrijft in dat boekje dit over Aurelia:

"Ik vond mijn inspiratie bij de kwallen (ja, echt!) en de naam Aurelia is naast een meisjesnaam ook de naam van het geslacht 'schijfkwallen'. Ik vind kwallen bijzonder omdat je door ze heen kunt kijken en dat aspect heb ik in het zomerse jurkje verwerkt."


Anne is niet zo enthousiast over kwallen, al gaat ze die vast tegenkomen tijdens haar zwemtocht. Daarom haakte ik Aurelia voor haar, als mascotte. Misschien helpt het haar!


Alle blogs van Aurelia vind je nu terug onder het label "Aurelia".
Dat hele leuke kistje houd ik zelf. Ik kocht het onlangs op de rommelmarkt. Daar worden dan prachtige bloemstukken gemaakt in bakjes en zo die ingeleverd zijn en ze maken ook wel andere bakjes. Ik vind deze zo leuk!

En ik had het al verteld, hé, dat Alexa groot nieuws heeft: in februari komt haar eerste boek uit. Je leest er hier alles over.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,

Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wow... wat is ze mooi, Aurelia... En haar naam klinkt ook zo prachtig!
    Tjonge, wat een plannen.. Het kanaal overzwemmen..dat is niet niks...
    Anne kan wel wat support gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een groot plan,daarbij komt Aurelia als mascotte mooi van pas! Ze deed me bij het zien van de eerste foto direct denken aan een zeemeermin en voelt zich straks volgens mij als een vis in het water in de buurt van Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje is ze geworden. Dus er staat haar een serieuze taak te wachten. Steunen en toejuichen van een stoere vriendin. Het kanaal overzwemmen. Het idee alleen al. Brrrr. Laat je het weten als ze de overkant heeft gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het duurt nog even, hoor! Volgens mij gaat het pas in juni gebeuren!

      Verwijderen
  4. Wat een mooie naam!
    En het Kanaal overzwemmen, heel veel succes voor Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke pop. Je vriendin is er vast blij mee. Het kanaal over zwemmen is echt een prestatie.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi pipje zo met mooie haartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige naam voor een prachtig popje! Die trekt Anne vast wel door de uitdaging heen.

    BeantwoordenVerwijderen