{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 september 2019

Nifelje mar ta

Nifelje mar ta


Ho, wacht, je zit op de goede blog! De titel slaat op een leuke wolwinkel, in Dokkum!
Ik had hier al verteld dat Dokkum een leuke winkelstad is, met veel creatieve winkels. Twee weken geleden vertelde ik over De juffers van Dockum en vandaag laat ik je wat zien van de andere handwerkwinkel. De naam vind ik in ieder geval geweldig leuk:


Een close up van het raam boven de deur:


Nifelje mar ta, het hart van het Nifelwyfke gaat hier sneller van kloppen 💓 (Al is 't nogal stil daar, ik blog heel veel, maar momenteel schiet het Fryske bloggen erbij in....)

Deze winkel ligt iets buiten het centrum, maar wel heel dichtbij. En er zitten meer winkeltjes daar in de buurt.

Heel veel wolletjes binnen en ook stoffen:




Dit vind ik ook zo leuk:


Het eerste prijsje kun je niet lezen op deze foto, daarop staat de prijs "de meter". De ringen in het middelste doosje kosten "0,15 it stik", dat is per stuk. In het derde doosje ligt rijggaren: "grutte klos riichjern, 2,50".

Ik kocht in deze winkel veiligheidsoogjes, groene. Voor een project waar ik nog niet aan ben begonnen.



Van alles te koop in deze winkel, die geen website heeft, wél een Facebookpagina
En Dokkum: ik zei het al, leuke winkelstad!


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. In 2013 was ik ook in Dokkum, jammer toen wist ik nog niet van deze winkeltjes.
    Ik zal ze onthouden als ik ooit weer naar Friesland ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De moeite waard zo te zien, leuk!
    Ik ben benieuwd waar de groene oogjes voor bedoeld zijn

    BeantwoordenVerwijderen