{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 september 2019

Crea 5219 SOUL

Crea 5219 SOUL


Het geheim van mooie dingen
zit 'm niet in naald of draad
noch in knoopjes,
noch in de maat,
niet in het hout,
kasjmier of katoen,
maar in de mensen die het maken
en er stiekem hart en ziel in doen!

Dit gedichtje schoot me te binnen toen ik met de blog over HANDS bezig was, maar ik vond het niet helemaal passen. Vandaag past het precies! 

Dus laat ik wat handwerkjes zien waar absoluut hart en ziel in zit.

Het geldt voor alle naamslingers die ik haakte en dan zijn die voor Marly en Lola extra speciaal.



Voor deze beide meisjes maakte ik ook een dekentje, die van Lola ligt onder haar slinger op de volgende foto:


Het dekentje dat ik haakte voor Marly vind je hier.

Alle cadeautjes die ik ooit voor iemand maakte, daar zit altijd zorg en aandacht, hart en ziel in. Herken je dat? Vast en zeker, als je ook iemand bent die graag iets zelf maakt. En dat kan ook het eten zijn dat je kookt, of de taart die je bakt. Of het boek dat je schrijft, de schuur die je bouwt, de tuin waarin je werkt. 


Waar dachten anderen aan bij het woord van deze week? Was dat ook iets "handgemaakts" of hebben ze een andere invalshoek? Ik ben benieuwd, kijk je mee?


 Hier is mijn lijstje met linkjes:


Wil je wat vooruit kijken naar de volgende woorden? Hier vind je de lijst! 


Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!




Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie uitwerking! Je hebt gelijk, iedere hobby is eigenlijk alleen mogelijk als die met hart en ziel wordt uitgevoerd. Anders is het geen hobby denk ik.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ontroerend mooi zijn zelfgemaakte dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik een heel mooi gedicht en ga het meteen opslaan, dankjewel !
    Ik ken zeker dat gevoel, het is fijn om voor anderen wat te maken en dat doe je toch altijd met hart en ziel.
    Geniet van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat in jouw handwerk veel liefde en aandacht zit straalt er vanaf, er is duidelijk met hart en ziel aan gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedichtje en inderdaad herken ik het. Ik vind het ook altijd een eer om een zelfgemaakt cadeautje van iemand te krijgen. Diegene heeft toch maar tijd gestoken om iets voor jou te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi gedicht en het is precies waar het om gaat! En zo is het ook met ons handwerk... zodra het routine wordt of veel van het zelfde.., dan is de ziel eruit!

    BeantwoordenVerwijderen