{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 10 september 2019

Dinsdag - poppendag Een rood jasje, project koffertje (6)

Dinsdag - poppendag Een rood jasje, project koffertje (6)


Vandaag vertel ik over het rode jasje dat hoort bij "Project koffertje". 
Voor dit project gebruik ik patronen uit het boekje "Dierendotjes haken" van Gera Flink.
Het is inmiddels al bekend, ik ben bezig met het schaapje dat je al op de cover ziet. bij dat schaapje hoort een garderobe en daar is een jasje bij. Volgens mij klopt er in het boekje iets niet helemaal bij de lay-out van dit patroon. Uiteindelijk ben ik wel zover gekomen, alleen zag ik later dat ik de knoopsgaten vergeten was.... Die stonden dus wél in het patroon.


Ik heb houtje-touwtje knopen gekocht in Dokkum (zie ook deze blog):


Daar maak je dan lusjes bij, de "touwtjes". Ik wilde dat eerst met licht garen doen, maar besloot toch voor het rode garen van het jasje zelf te doen. Dat lichte bleek door te schijnen, daar wordt het niet mooier van.
Ik heb lusjes gehaakt van 10 lossen. Zo is 't groot genoeg om 't om de "houtjes" te doen.



En zou het passen? Volgende week meer!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten