{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 11 september 2019

Haak jij aan bij Mutsendag?

Haak jij aan bij Mutsendag?


Op de Facebookpagina van Haak je aan? Haken is verbinden. las ik over een nieuw project: Mutsendag!

Deze foto was hier al te zien, in een
poppendag-mutsendag 

Hoe het allemaal precies in z'n werk zal gaan, dat week ik niet. Ik heb deze tekst gevonden op de Facebookpagina:

Aanstaande zaterdag, op 14 september, is deze mutsendag in Leeuwarden.

Kom tussen 12-14 uur “mutsen” in dBieb in Leeuwarden (café De Bak) of organiseer in jouw bibliotheek ook een “mutsendag”.

Het is de voorloper van de start Buurvrouw&Buurvrouw Bus. Die opening is medio oktober. De B&BB is het vervolg op GGDW. Het gaat dus om het ontwikkelen van mienskip.

De kernvraag is: “Wie heeft er nu géén buurvrouw nodig?” . Die buurvrouw is nodig voor een kopje suiker, een gezellig kletspraatje, om de planten water te geven tijdens je vakantie en om hulp te bieden als je dat even nodig hebt. We denken aan steun voor dak- en thuislozen, in eenzaamheid, armoede en leed. De rol van een “buurvrouw” kan hierin het verschil maken. Hoe de bus er uit ziet en werkt laten we je in oktober zien.

Om alvast materiaal te hebben en een ontmoetingen te creëren is er “Mutsendag” op 14 september. Maak (alvast) een muts en lever die bij ons (of de actie groep in jouw stad/dorp) in. Deze mutsen worden via de B&BB later uitgedeeld aan dak- en thuislozen en mensen die er één nodig hebben.

Doe jij ook (alvast) mee?

Onze eigen Haak-maar-aan-middagen in de bibliotheek in Sneek gaan volgende week weer van start. Op de derde donderdag van de maand, dus beginnen we op 19 september, we haken aan van 14.30 - 16.00 uur. Kom je ook? Gezellig!

Misschien ga ik wel met een muts bezig. Ik heb kort geleden héél veel garen weggegeven, maar vond dit nog:


Wil je ook een muts haken? Dit is een lekker snel patroon.
Als je liever breit: mijn eigen patroon van de #musthawwe gaat ook best snel 😊


Dit patroon deelde ik al eens in een Breiclub-blog, je vindt het hier.


Misschien zie ik je volgende week in de bieb!


Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Leuk initiatief. Helaas ligt Leeuwarden voor mij te ver uit de buurt. Ik kijk in mijn eigen omgeving of er ook zo'n initiatief is.
    Veel plezier tijdens de haak maar aan middagen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De poppen en jizelf zijn alvast goed gemutst ;-)
    Veel plezier in de bieb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die foto is al oud, ik heb alsnog een linkje toegevoegd naar de blog waarin ik die foto gebruikte :-)

      Verwijderen
  3. Leuk idee, ik ga al meedoen met de boomhanger voor de Knit&Knot dagen, ik sla deze even over ;)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen