{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 22 december 2023

Vriendelijke vrijdag, bijna kerst

Vriendelijke vrijdag, bijna kerst


Op deze vrijdag is iedereen vast heel druk met de voorbereidingen voor een lang kerstweekend. Ik denk nog even terug aan de handwerkavond die we op 12 december hadden.

Voor deze avond had ik weer een patroon voor een sterretje bedacht, dat liet ik vorige week zien. De link vind je ook in deze blog terug, iets later in de tekst.
Als extra patroon had ik gehaakte kerstboompjes, naar een patroon dat Wietske van Lief Gehaakt vorig jaar hier deelde.


De voorbeelden haakte ik met dit leuke bakkersgaren. Het groene garen was lastig om mee te haken 's avonds, vrij donker. Margriet haakte uiteindelijk met lichtgroen een boompje.


Het patroontje is makkelijk om mee te variëren. Ik haakte m'n tweede boompje afwisselend in de voorste lus en in de achterste lus. Voor de stam haakte ik met halve vasten tot waar ik de stam wilde en daar haakte ik 3 lossen, vervolgens 3 stokjes en toen heb ik afgehecht. Margriet haakte met 3 lossen terug naar de boom en maakte met halve vasten de hele toer compleet. Haar boom is ook wat breder geworden, iets meer gemeerderd. 
Wietske plakte ze vorig jaar op kerstkaarten, je kunt er ook hangers van maken. Misschien ga ik ze zelf nog gebruiken op de kersttafel.

Christine had de ster van de vorige "handwerkavond" thuis gemaakt:


Wij haakten zelf de nieuwe sterretjes, die gaan best makkelijk en vlot. Ondanks dat er weer heel wat bij te praten was, lukte het ons om er elk 2 te maken:


Wil jij ze ook haken? Hier vind je het patroon.
Wij hadden een heerlijke avond en in januari staat een nieuwe datum genoteerd 🙂


Zoon creëerde met 2 van onze Schotse vakantiefoto's en een hoop kerstige spullen een vrolijke kerstkaart.
Graag wens ik je hele fijne feestdagen en veel gezelli-geit in het nieuwe jaar!



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag,
een heerlijk weekend  en prachtige kerstdagen 🎄🎄🎄

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Gisteravond - de post is hier altijd erg laat - viel jouw mooie kaart in de bus, met een rood sterretje. Wat ongelooflijk lief weer! Hij hangt in de boom en dat past heel goed want die is rood met goud. Fijne dagen en veel liefs! Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie grappige kerstkaart.
    Zo leuk om sterretjes te haken en het gaat heel snel.
    Fijne dagen en een prachtig 2024.
    Groeten Mirjam (s hoekje)

    BeantwoordenVerwijderen