{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 december 2023

Sokken voor Lydia

 Sokken voor Lydia


Afgelopen vrijdag was Lydia jarig. Tijdens onze vakantie had ik sokkenwol gekocht in een heel leuk winkeltje in Berwick-upon-Tweed (zie deze blog). Toen ik de bollen in onze hotelkamer nog eens goed bekeek, zag ik dat deze kleur


Circus heet.


Toen wist ik dat ik hier sokken van ging breien voor Lydia. 


Met 56 steken op mijn favoriete sokkenwonder ging ik aan de slag. Eerst wilde ik het simpele kabelpatroontje gebruiken:


Ik haalde dat uit, ik vond dat deze steek het garen geen recht deed. Ik heb ze gebreid in 5 steken recht, 2 steken averecht. Dat breit prima en ik vind dat het garen zo veel beter uit komt.


Het ging echt lekker snel, de tweede sok heb ik in vier dagen gebreid!


Ik kon ze zelfs nog even blocken voor ik ermee op verjaardagsbezoek ging!


Lydia vindt ze prachtig. 
Het zestiende paar van dit jaar 🙂


🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦 🧦


Fijne dag 🎄🎄🎄

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Zeker erg mooie wol en je sokken zijn ook weer goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie sokken! Zo gebreid zijn de sokken veel rustiger dan met de kabels, goed keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijke sokken met een heel bijzondere naam. Wat een speciaal cadeau voor Lydia!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind dit garen prachtig Akkelien, en ook het tweede breisel
    oogt heel rustig en laat dit garen optimaal uitkomen.
    Heel mooi cadeau voor Lydia!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag de wol en dacht meteen 'die heeft geen ingewikkelde steken nodig'. En toen zag ik je koffieboontje (leuk natuurlijk), maar het werd wel heel druk. Ik snap dat je plan B hebt gedaan, dit past veel beter bij het garen. Lekkere no nonsens sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het met je eens; deze wol komt zonder 'franje' het beste tot zijn recht. Lydia boft!

    BeantwoordenVerwijderen