{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 december 2023

Dinsdag - poppendag De pakjesboot

Dinsdag - poppendag De pakjesboot


Kan het zijn dat je vorige week 
hier op de poppendagblog keek?
Dan heb je ze zeker gezien, dit gezellige muizenpaar!
En weet je, ze wonen op een boot! Echt waar!


Op Pakjesboot 13 om precies te zijn.
Een boot vol lekkers en cadeautjes, is dat niet fijn?
Sam en Julia, zo heten de muizen en ze zijn goed bevrind
met, kun je het raden? Het is de Sint!


Met Pakjesboot 13 varen ze, dag en nacht
Sam en Julia houden trouw de wacht
En brengen al de cadeautjes en al dat "zoet"
naar waar het wezen moet.


Pakjesboot 13 zag ik bij m'n Breimeisjes-vriendin, die woont aan 't water.
Inmiddels is de boot verder gevaren, zo hoorde ik later.
Gelukkig had ik nog snel foto's gemaakt en dus heb ik een leuke blog vandaag!
Waar zou die Pakjesboot 13 nu zijn? Dat is de vraag!


Dag Sam, dag Julia, ik wens jullie een hele goede vaart!
Doe vooral de groeten aan die goede vrind met z'n witte baard!
Ook wens ik iedereen een heerlijk avondje, een fantastisch Sinterklaasfeest!
Ik stop met dichten, het is weer mooi geweest!


P.S. De muisjes Sam en Julia zijn gehaakt naar patronen uit het boekje "Het muizenhuis. Haken met Sam en Julia voor de kinderkamer" van Karina Schaapman.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een spannend Sint avontuur voor de poppen.
    En wat lief dat je mij aan het rijtje hebt toegevoegd Dankjewel daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op rijm een mooi blogbericht
    Aan ons allemaal gericht.
    Op 5 december dicht piet Akkelien
    Dat hebben jullie allemaal gezien.
    Over een boot en lieve muizen
    Zouden die naar Spanje nu verhuizen?
    Aan het eind van dit relaas
    Wens ik ieder een mooie Sinterklaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke boot, mooi gemaakt. Fijne pakjesavond, groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige boot
    Niet te klein en niet te groot
    Om naar te kijken en mee te spelen,
    Geen kind zal zich nog vervelen.
    Jullie hebben vanavond vast veel plezier,
    De surprises van dit jaar zie ik nog graag hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik, van die surprises, maar...
      die maken wij niet dit jaar!

      Verwijderen
  5. Oh... enig Akkelien! En wat heb je er een prachtig gedicht van gemaakt. Ik hoop maar dat pakjesboot 13 nog even over de Merwede vaart en bij ons aankomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend de plakjes boot. En wat gezellig met de muizen. Muizen doen het toch altijd weer goed

    BeantwoordenVerwijderen