{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 1 december 2023

Vriendelijke vrijdag en engeltjes

Vriendelijke vrijdag en engeltjes


Het is weer vrijdag en om precies te zijn: de eerste vrijdag van december!
Dan kan ik best eens laten zien dat er al wat engeltjes bij mijn verzameling zijn gekomen 😇

Jullie weten vast al dat Dorcas mijn lievelingswinkel is en daar komen ze vandaan. Deze leukerd is mijn eerste vondst van dit jaar:


Ze wacht rustig op de vensterbank tot ze in de kerstboom kan.
Enige tijd later vond ik deze twee schatjes: 


De linkerengel draagt een paar belletjes mee, die zie je nu niet. Mooi detail het kettinkje! Het andere engeltje vind ik ook erg leuk gemaakt. In feite zijn de benen "'één" met het ophanglusje. 

Binnenkort mogen ze alledrie "de boom in" met al die andere engelen.

Al een tijdje zie ik in mijn lijstje "meest bekeken blogs" dat deze blog momenteel weer vaak bekeken wordt. Daarin beschrijf ik hoe je deze engelen haakt:


Er worden vast veel van deze engelen gehaakt! Best bijzonder, ik schreef de blog al in 2016. 

Mijn verzameling engeltjes groeit nog steeds. Ik geniet van elke vondst. Binnenkort haal ik alles van zolder en ga ik weer een boom met de engelen vullen en bekijk ze allemaal weer. Goed voor veel speciale herinneringen! 

Benieuwd naar mijn engelen? Onder het label "engelen" kom je heel wat tegen.


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Je engeltjesverzameling groeit en groeit. Je hebt vast al een enorme doos (of tas, of kist, of??) waar ze allemaal samen in mogen wonen tot deze tijd aanbreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi al die engeltjes die heb je nooit genoeg. Lekker vrede brengertjes in deze rare tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof dat je weer uitbreiding voor je verzameling vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerds vond je bij de Dorcas winkel Akkelien, vooral die eerste, zo schattig met dat ondeugende koppie.
    Leuk dat een heleboel mensen toch steeds weer terug kijken voor allerlei patroontjes, en deze engeltjes zijn zeker heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maakte deze week met dochterlief een ronde in de rolstoel over de kerstafdeling van groot tuincentrum.Keek mijn ogen uit van wat ik daar aan ‘kerst ornamentjes’ zag hangen, van bloemkool tot aubergine van Spaanse peper tot asperge etc.etc.pfffffff….niks voor mij.
    Ik koester mijn ouderwetse kerstfiguurtjes,ornamentjes en ballen uit mijn kinderjaren die thuis al in de boom hingen.Er is een antiek ornamentje bij met opgeplakt engeltje/poëzieplaarje.
    Denk dat jij ook met liefde omgaat met je mooie verzameling engeltjes.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef inderdaad niet iedere jaar een complete nieuwe collectie kerstversiering. Veel leuker: al die mooie herinneringen als zo'n verzameling van jaren weer door je handen gaat!

      Verwijderen
  6. Ja, dat is waar... je spaart engeltjes! En ze worden nog steeds volop gehaakt zag ik op Facebook...

    BeantwoordenVerwijderen