{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 21 december 2023

Mijn Dorcas-CAL-slinger (3)

Mijn Dorcas-CAL-slinger (3)


In november vertelde hier ik al iets over de CAL van Dorcas.
Deze maand haak ik alle vlaggetjes en laat ik iedere week zien hoever ik ben.

Hier is het vijfde granny-"vlaggetje", een ronde. Leuk om te haken!


Het zesde vlaggetje is een hart:


Goed opletten bij het haken, omdat er in de laatste drie toeren veel verschillende groepjes gehaakt worden. Toch ook prima te doen.
Wat me opviel: dit is voor het eerst dat ik een patroon tegenkom waarin het "anderhalve stokje" gebruikt wordt! Hier wordt het een halfdubbelstokje genoemd. Dat vind ik wel een vreemde naam, want de helft van dubbel is enkel mijns inziens. Maar nu weet ik dat er meer mensen zijn die dit een heel normale steek vinden.

Vlaggetje nummer 7 is een driehoekig vlaggetje.  Het wordt heel anders gehaakt dan dat ik mijn granny-vlaggen haak.


Drie "vlaggetjes" erbij deze week, in heel verschillende vormen:


Nu liggen er al 7 op het stapeltje:


Nog drie te gaan!

Ik haak deze slinger van katoen, een bol ongebleekte katoen van Durable die ik vond bij Dorcas. Extra leuk, vind ik dat. Het is wat dunner garen, ik haak met haaknaald 2½.

Hier vind je de informatie van het Dorcas Handwerkatelier.
Doe jij ook mee aan deze CAL?


Fijne dag 🎄🎄🎄

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ha! Ik was helemaal niet van plan om vlaggetjes te gaan haken, maar las erover in je blog. Toch maar even gaan kijken bij het Handwerkatelier van Dorcas en ineens 5 vlaggenlijnen verder...
    Nu weer fijn verder met mijn sokken.
    Fijne dag!
    Flora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit. Altijd leuk iets maken voor een goed doel

    BeantwoordenVerwijderen