{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 1 juli 2020

Zomerswap met De Breimeisjes

Zomerswap met De Breimeisjes


Ineens was onze laatste handwerkavond op 2 maart en daar kwamen we pas later achter 🤔

Om het seizoen toch nog bijzonder af te sluiten, stelde ik voor om een zomerswap te doen met elkaar. 
Weet je wat een SWAP is? Swap is het Engelse woord voor ruilen. Eigenlijk is het net zoiets als Sinterklaas, je geeft cadeautjes aan elkaar 😄
Via lootjestrekken.nl had ik geregeld dat iedereen een naam kreeg en voor diegene moest een pakketje gemaakt worden.

We spraken een paar dingen af:
- Het thema: zomer, vakantie
- Bedrag: 5 euro
- Wat: iets liefs, iets lekkers, iets leuks
- Nog wat: heel leuk als er iets bij zit dat zelfgemaakt is!
- En dan nog: dat het door de brievenbus kan



Dit waren voorstellen waar ik me niet allemaal aan heb kunnen houden, vooral dat van de brievenbus. En daar hadden er meer last van. Dus we hadden ook al even gedeeld waar het eventuele pakketje neergezet kon worden in geval dat er niemand thuis was.
En elkaar op het hart gedrukt dat het om aardigheidjes ging, dat het eigenlijk niks hoeft te kosten, etc.

We hadden allemaal even een inspirerend tekstje toegevoegd bij die lootjestrekkerij, iets over interesses en zo. Daardoor ontstond bij mij een pakketje met veel "bloemen en thee".

Vandaag laat ik het theegedeelte vast zien:


Verschillende smaakjes thee, dit hoort ook bij "lekker", en een BLADwijzer, nu een beetje in de vorm van een theeblaadje. Dit deed ik in een toepasselijk zakje dat ik al eens gemaakt had, op deze manier.
De BLADwijzer is zelfgemaakt, ik heb nu op een andere manier gemeerderd en minder steken gebruikt dan in dit patroon.

Het boek Cantor is geschreven door echtgenoot, Ruben Korfmaker,
hier kun je meer informatie over hem en zijn boeken vinden.

Eerst had ik een ander idee, maar door het verhaaltje bedacht ik dat een muntplantje ook wel leuk zou zijn. Dat is dus direct de reden dat het niet meer door de brievenbus kon.


Heel toevallig kwam ik langs een "winkeltje langs de weg", Zo Gek Nog Niet, en daar verkochten ze zulke leuke kruidenpotjes. Ook zelfgemaakt, al is het niet door mij 😊


Ik vond het perfect voor de "zomervakantieswap"!

Volgende week laat ik zien wat ik er qua "bloemen" in deed. Hoewel dit potje ook al zo leuk beschilderd is met bloemen. En het muntplantje past daar ook al enigszins bij.

Zo leuk om een pakketje samen te stellen!

Heb je ook wel eens meegedaan aan een swap?


Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs 💗


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Hier een hele blije ontvanger van jouw pakketje. Een feestje om uit te pakken en ik hoop op veel happy theemomentjes in mijn tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is even een werkje maar altijd leuk om zo'n pakketje te maken (en te ontvangen)

    BeantwoordenVerwijderen