{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 24 juli 2020

Crea 5220 ORANJE

Crea 5220 ORANJE

Vorige week vrijdag kreeg ik een leuke mail van Maria met foto's van een project waar ze al een tijd mee bezig is. Ik dacht direct aan het thema van deze week van Crea 5220, oranje. Ze is al een tijd terug begonnen met een bijzonder dekenproject en koos als 1 van de hoofdkleuren oranje. Ik zal je foto's van het begin laten zien:


Dit is de "Arsenic & Old Lace Afghan. En Maria koos voor een wit, groen én oranje!


Ze begon al in januari 2018 en al deze blokken zijn in die maand gebreid. Op de volgende foto zie je een begin van de tussenrand, die wordt ook direct aan de blokken vast gebreid.


Het bovenste blok is oranje, detailfoto:


En nog een detailfoto van de tussenrand.


Het is heel leuk om te breien volgens Maria, heel afwisselend, een dichter blok en dan weer een open steek. Ik laat er nog wel eens wat van zien, want ik heb veel meer foto's gekregen 😊

Zelf heb ik op dit moment ook een oranje breiwerkje op de pennen 😊


Meer oranje op deze blog vind je onder de labels "oranje" en "rood/wit/blauw/oranje".

Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord ORANJE. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is CIJFERS.


Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs 💗

Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Mijn eerste gedachte bij deze jaren 70 kleuren was dat je weer in je archief van vroeger was gedoken. Maar het zijn nieuwe blokken (oké,2018) van Maria! Mooie blokken!! Ik ben benieuwd naar de hele deken.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedenk nu dat je ten tijde van de retro kleuren waarschijnlijk nog op de lagere school zat. Nog geen archief over de textiel werkvormen denk ik..

    Xxx en fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef dat ziet er best weer ingewikkeld uit. En hoewel ik deze kleuren niet snel zal kiezen vind ik de combinatie wel mooi. Beetje retro inderdaad. Wat ben jij van oranje aan het haken?
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er uit als een hele leuke deken om te breien! Mooi dat Maria er oranje in gebruikt, dat kwam inderdaad heel goed uit deze week. Naar jouw eigen stukje oranje ben ik heel benieuwd ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat oranje valt meteen op bij de foto's van Maria. Mooi gecombineerd met deze groentint! Ik heb deze deken ooit eens bij iemand anders gezien; het zijn prachtige blokken...
    Tja, en jouw oranje breiwerk kan van alles worden; ik ga maar niet raden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja oranje is nu eenmaal een knalkleur hè, maar met groen en wit een goede combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn zeker leuke afwisselende patronen maar deze kleurencombinatie kan mij niet echt bekoren. Ben wel benieuwd hoe de voltooide deken er uit ziet. En ook benieuwd naar jou nieuwe projectje.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingewikkelde breisteken ( voor mij dan hè )
    Ben heel benieuwd naar wat jou lapje zal worden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful model! They seem quite complicated! They stand out very well with those vitamin color!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kleurencombinatie. Dat wordt ongetwijfeld weer een prachtig geheel. Maria heeft ook altijd wel iets op de pennen staan hè.

    BeantwoordenVerwijderen