{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 juli 2020

Crea 5220 DOODELEN

Crea 5220 DOODELEN


Doodelen, dat doe ik, als ik zit te telefoneren. Alleen telefoneer ik niet heel erg vaak. Dus heb ik daar nu geen bewijs van.
Mijn plakboek (van mijn schooljaren aan de pedagogische academie, 1982 -1985) biedt weer uitkomst.

De techniek is pen en inkt. Zo'n klein en dun tekenpennetje en Oostindische inkt.
Bij de eerste oefening ging het erom hoe je met pen en inkt moet omgaan. Er staat bij geschreven: "denk erom: Niet drukken!
Dit hele kadertje meet 4 x 4 cm.


Dit is oefening 2: "een eigen ontwerp maken, niet groter dan een rijksdaalder of gulden. In het midden beginnen".


Ik vond het nogal leuk, want het werd groter dan een rijksdaalder 😉


Bij oefening 3 gingen we versierend tekenen met pen. Dat vertaal ik nu naar: Doodle een onderwerp helemaal vol. 
En ik maakte deze kameleon:


Echt leuk, gewoon een beetje figuurtjes tekenen oftewel doodelen, lekker ontspannend. Maar ja, ik doodle dus niet zo veel meer!

Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord DOODELEN. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is STER.


Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs 💗

Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Het schatboek is weer open! ;o)
    Ik weet niet of jouw tekenpennetje van toen hetzelfde was als de beroemde kroontjespennen die we vroeger op school gebruiken, maar het doet me er wel aan denken. Kroontjespennen, zouden ze nog gebruikt worden? Niet te ver in de inktpot stoppen (die verschoven zat achter een schuifje rechtsboven in het lessenaarblad) en vooral geen inktdruppels maken!
    Dat is jou destijds in ieder geval goed gelukt. Mooi lijnen met een prachtige kameleon als resultaat, top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zo'n oranje pennetje, veel kleiner dat een kroontjespen. Ik heb nog gezocht, maar heb 'm nog niet terug gevonden. De Oost-Indische inkt heb ik inmiddels wel gevonden :-)

      Verwijderen
  2. Jij doodelde al jáááren geleden, alleen had het een andere naam.
    Ik vind ze schitterend, stuk voor stuk zijn het weer kunstwerkjes.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch jammer dat je niets meer met dit talent doet. Elke keer weer ben ik verrukt over wat je laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou het zò weer kunnen oppakken, want je werk laat zien dat je het in je hebt!
    In mijn PA tijd lag de nadruk vooral op structuurtjes tekenen met pen en inkt, en dat vond ik toen ook al heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zo te zien echt goed in het doodelen. Het lijkt me heerlijk om even tot rust te komen in een drukke tijd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A beautiful effect! The chameleon is fascinating..
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja Akkelien, die pennetjes ken ik en heb ik ook nog wel,ze maakte altijd zo'n lekker krakend geluid op het papier.
    Je Kameleon is en voltreffer, wowww wat een schoonheid!!!

    Fijn weekend,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, vroeger tekende ik ook aak met oostindische inkt.
    Zo mooi en fijntjes is ook je kameleon getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond oost-indische inkt ook altijd leuk om mee te werken, maar o wat is het moeilijk om geen vlekken te maken. Ik vind je kameleon prachtig. Zo leuk dat je al je werk van vroeger nog hebt bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen